2014-08-07

Nak menang pertandingan ni camne kira dia?




Sejak bila trend tunjuk bulu ketiak menjadi sesuatu yang cool? Sampai buat pertandingan bagai.
Aku tak sure apa syarat-syarat pertandingan ni. Lawan bulu sapa paling panjang kot.
Nak check sape punya paling panjang adelah bergantung kepada berapa kali bulu ketiak kau melilit ibu jari.
Agaknya la.
Tang mana ntah yang cool-nya tayang ketiak berselirat aku tak tau la.
Kalau sejemput tahan lagi aku nak layan. Dah kalau bersepah macam gambar atas sekali tu, cool amende. Ni agaknya sambil join pertandingan sambil boikot Gilette kot. *bersangka baik*

Hidup akhir zaman ni memang banyak saingan.
Salah satunya, bersaing untuk jadi trendsetterkan?
Semua nak jadi trendsetter.
Trend yang pelik-pelik.

Penah sekali dulu trend pakai T Shirt terbalik. Nak tayang label.

Pastu trend pakai kemeja backwards - butang kat belakang.
Time nak bukak baju terpekik-pekik suruh orang tolong tanggalkan butang.
Nak sangat ikut trend backwards backwards backwards. Ringan je aku nak hayun backhand sedas.

Pastu trend pakai jumpsuit backwards.

Pastu tukar. Pakai jumpsuit butang sebelah je, sebelah lagi juntaikan.

Then pakai topi sengaja cabut tali kat depan biar tali tu terjuntai kat tepi macam graduation tassel.

Pastu muncul trend kunyah chewing gum. Ok yang ni fine. Bukan sesuatu yang pelik.
Yang tak fine-nya bila takde chewing gum dalam mulut tapi masih nak buat gaya tengah mengunyah.
Cool katanyaaa.

Dan penah dulu jadik kejap trend pakai selipar sebelah lain-lain tapi tak berapa nak menjadi trend ni. Sebab bangang sangat kot trend tu jadi orang tak berapa nak ikut.

And now, tayang bulu ketiak.

Hello. Kot ye pun nak tayang ketiak, kamon la pegi la trim sikit ketiak kau tu buat la shape apa-apa yang patut biar semenggah aku menengoknya. Ni bulu bersepah sampai ke bawah lengan. Kembang tekak aku la bodoh.
Seb baik yang buat ni semua muka cun-cun.
Aku rasa memang trend ni dicipta untuk pompuan-pompuan cun je kot.
So that kalau bulu ketiak berpintal-pintal pun orang tak meluat sangat sebab muka kau lagi cantik dari ketiak. Jadi ketiak tu dapat diabaikan untuk sementara waktu.
Tapi kalau ketiak yang berselirat tu lagi cantik dari muka, tolonglah join trend lain. Tak pasal je kau dibangsatkan tujuh keturunan nanti.
Especially kalau kulit kau tara-tara kulit aku ni. Takyah la join. Tolong jangan bagi orang penat memikir kau nak tunjuk apa sebenarnya. Sebab bulu ngan kulit pun dah sama kaler.

Selalunya once dah muncul trend yang pelik, soon akan muncul trend yang jauh lebih pelik.
Sebab fitrah dia memang macam tu. Nak berlawan-lawan.
Kau buat pelik? Tunggu aku buat nanti laaaaaaaaaaaaaagi pelik. Camtu la kekdahnya.
Tak mustahil one day akan muncul trend pakai seluar tak tutup zip.