2014-07-23

#ProjectIAmAMuslim


Aku mana ada insta jadi aku tak tau apa trend or project-project terkini yang tengah viral kat IG.
Semalam aku belek-belek IG fleur.closet, terpandangkan hashtag Project I Am A Muslim #ProjectIAmAMuslim. Rupanya Isnin lepas (21/7/14), ramai hijabista (mostly) yang join the project. Takde apa yang susahnya nak join project ni. Basically this is a project to seek for justice. Lebih-lebih lagi dalam keadaan perang di Gaza jadi project ni sebagai satu usaha untuk kita vote for peace dan tanda sokongan kita terhadap keamanan sejagat.



Dia plan nak kumpulkan 1M messages on last Monday.
Tapi sebab aku baru nampak projek ni, kira halal la walaupun aku baru nak post mesej aku hari ni. Janji join.

Tak susah mana pun. Objektif cuma nak sampaikan mesej kita.
Snap gamba sendiri, pastu tulis mesej bermula dengan ayat I AM A MUSLIM AND ....
Ladies yang tak berhijab diminta untuk pakai hijab to join this project. Lelaki pun boleh join.
Kalau rasa-rasa nak pakai hijab, sukati kau lah.

Jangan lupa kenalkan diri and letak #ProjectIAmAMuslim okey?

Mesej tak kisah apa-apa pun. 
As long as membawa kepada nilai-nilai positif, semangat juang, syukur, etc...sebarang.



-sekian saja entry hari ni sebab aku nak sambung baca buku-