2014-07-16

Brazillian wax at home, anyone?



Aku ada hobi mengumpul pad. Tapi aku kumpul brand Kotex je (entry ni bukan entry sponsor, jangan risau). Kat rumah aku segala jenis pad brand Kotex ada. Ada yang dipakai, ada yang stok buat collection. Tapi lagi banyak disimpan untuk collection. Sebab pad Kotex ni cantik-cantik. Yang paling aku sayang ultrathin black, sebab pad dia ada corak-corak yang colorful. Nak pakai pun sayang.

Tapi semalam, aku perlu pakai.
Untuk hari-hari awal, aku pilih ultrathin.
Walaupun koleksi pad aku banyak tapi kalau hilang sepaket je aku can easily detect.
Semalam aku perasan ultrathin black satu paket hilang. Puas aku geledah, tak jumpa.

Selalunya kalau aku start bukak satu paket, aku akan immediately replace balik. Tapi ni takde.
Takpelah, pad je pun. Aku pun bukak paket lain. Pastu turun dapur nak start masak.

Sambil-sambil tunggu daging empuk, aku pun mengelap sana-sini.
Masa nak lap meja, sekali table top tu takleh pusing. Selalunya ada sudu kat celah bawah.
Biasa la rumah aku kan ada sorang McGyver, kau tak tau ke?
Aku pun tunduk nak korek celah tu.



Hah kau!!!
Bertuah punya budak. Sampai 6 keping dia sumbek celah ni.
Yang pelik-pelik je perangai si Rayyan ni. Dibelikan permainan taknak main. Pad mak dia jugak yang dia aim.

Pasni aku nak kira bra ngan spender aku cukup ke tak.
Kalau kurang, aku kena buat gerakan menggeledah satu rumah. Ni nak raya ni.
Kang beraya rumah orang jumpa kuih. Beraya rumah aku jumpa coli terselit bawah kusyen. Tak pasalll.


 Mac Gyver aka Panglima Rayyan
 2 hari ni dia demam. Demam rindu sebab nenek balik Tganu seminggu.
Tapi dalam pada demam-demam tu, banyak jugak 'kerja-kerja amal' yang dia dah buat dalam rumah ni.



Ni aku nampak semalam kat newsfeed.
Gel untuk remove hair. Tak kira la celah mana hair tu. Yang penting, sekali sentap terus licin.
Aku harap gel ni jenis yang boleh buang bulu hingga ke akar umbi. Baru puas hati.
Kalau jenis yang bila rentap bulu-bulu putus, tak best. Sama je macam bercukur kalau gitu kekdahnya. Ada sesape penah pakai ni tak? Silakan bagi testimoni.
Kalau tarik sampai akar, aku nak gak beli. Bagi tenyeh kat ketiak. Takyah lagi terteleng-teleng aku nak cabut bulu. 

Agak-agak nak merasa Brazillian wax, silakan lah.
Nak buat kat kedai malu kan, berselirat sangat. Lagipun aku takleh brain ada 2-3 orang berjemaah tengok celah kangkang aku. Time bersalin Redza hari tu pun aku dah malu dokter laki yang handle.  Meh le kita buat sendiri Brazillian wax kat rumah. Murah pun murah, RM35. Boleh pakai banyak tempat, banyak kali. Nak lumur satu badan pun boleh ni.

Bila nampak iklan ni semalam, eh macam nak try pulak buat Brazillian wax.
Selama ni takat dengar pengalaman orang je. Ni kali try sendiri.
Tapi lepas raya la kot.
Tak berani pakai sekarang. Kang ada yang jalan mengengkang di pagi Syawal.