2013-06-18

Nak perdaya tapi tak jadik.


Semalam En Wan hampir-hampir diperdaya.
Ada satu lagi sindiket penipuan.

Masa tu kat opis aku. Aku cuti semalam, En Wan pun.
Tapi masuk opis jap. Masa tu aku kat bilik aku, En Wan kat meeting room.
Pastu En Wan masuk bilik bagitau ada orang guna nama dia untuk buat MBF kredit card.
Puncanya dia cakap terima sms dari nombor 100 (Telekom) kata dia ada tunggakan Unifi RM3000.
Gila weh dah cecah RM3000 baru Unifi nak sergah orang suruh bayar.
Yang best tu kan, sms tu siap suruh call nombor 100 untuk pertanyaan lanjut.
Secara lojiknya semua tau 100 is sangkut-paut dengan TM. So mana la kita nak syak apa-apa kan.

'Operator' TM tu bagitau En Wan ada tunggakan Unifi 3 bulan, RM3000.
Masa ni En Wan dah pelik, ni pakej apa yang sampai RM1000 sebulan?
'Operator' tu cakap actually Unifi ni dah diguna since bulan Oktober tahun lepas menggunakan nama En Wan. Selama ni payment vis MBF cc, takde masalah. Until 3 bulan kebelakangan ni dah takde payment dari En Wan sebab tu dia call.

Yang pelik tu En Wan takde kad MBF.
Pastu Unifi baru guna 3 bulan lepas.
Mana datang kitorang apply Unifi since bulan 10 last year?

Bila En Wan cakap takde MBF kad, 'operator' tu mintak berurusan dengan Bank Negara terus.
En Wan tanya perlu tak dia check dengan MBF and pihak Unify dulu. 'Operator' tu ckap takyah, just go straight ti Bank Negara. Cam pelik la jugak kan. Tapi member dah gabra ada orang guna nama dia untuk buat cc so kelam-kelibut nak ke Bank Negara terus. En Wan cakap on the way tu dia tergerak nak pi check jugak kat TM Taipan. Bila check kat sana, the moment orang tu dengar En Wan ada tunggakan RM3000, terus dia cakap "Yang ni penipuan, Encik. Dah ramai otang datang sini buat report cakap ada orang guna nama untuk apply Unifi and semuanya cakap ada tunggakan RM3000"

Kannnnn???

Orang Unifi cakap sebenarnya dia serkap jarang je tu.
Kalau kebetulan memang kita ada MBF, dia nak verify nombor kad pastu Tuhan je la yang tau apa jadik kan. Yang terer tu amacam dial 100 boleh masuk ke line 'operator' cilakabanat ni?
Adekah dorang potong line TM or orang TM sendiri but hal?

Aku kan dah naik takut pulak nak layan orang yang mengaku diri dari bank la, credit card la, pastu credit card anda terpilih untuk pi vacation bla bla bla bla...
Dah 3 minggu, setiap hari Jumaat mesti ada orang dari syarikat apa ntah call aku cakap card aku terpilih untuk pi Palm Resort Sepang. Ye ye je  main tembak aku ada credit card. Aku geram aku cakap "Saya tak pernah ada credit card. Saya bayar semua pakai cash!". Terus senyap.
Menyampah pulak aku jenis yang main tembak-tembak mcam ni.
Macam la aku tak tau tektik kau suruh aku dengar talk pastu memang aku dapat pi Palm Resort tapi kena bayar sikit kan?

So korang hati-hati kalau dapat sms dari 100.
Apa-apa pun jangan bagi dorang nombor kad kita.

*Pesanan khidmat masyarakat*



Today, nak keluar ke opis.
Wearing new shawl by Fleur Closet.



Our first own shawl bertemakan TWIN BORDER.
Aku tak sempat nak ambik gambar semua shawl, tapi kalau ada sesape berkenan shawl ni boleh book dulu.
Material : Chiffon
Size : 160 x 60cm
Price RM54.00 (free postage)


Ok, ni nak bagitau satu benda pasal Promo Ephyra RM390 tu.
Aku dah stop the gift tapi kalau nak harga yang sama, aku boleh maintain sehingga 1st July. Dah 2 bulan kot aku launch promo with gift. Cukup-cukup la tu kan. Hadiah pun dah habis sebenarnya. Haaha.

1st July nanti pihak Ephyra akan release promo yang sama macam aku buat dulu cuma gift adalah standard : Bag Organizer only. Jangan mintak Hello Kitty tissue cover segala ya. Takde nye.
Bag organizer yang Ephyra HQ bakal bagi ni sama design dengan bag organizer yang aku bagi masa first batch dulu. So kalau sesape berminat nak dapatkan beg organizer tu boleh get ready purchase 1 July nanti.
Akan tetapiiiiii, macam biasa la kan.
Aku pun akan buat aku nyer own promo jugak.
Siapa beli 3, akan dapat extra 1 lagi hadiah dari aku. Tapi aku punya ni aku launch 1st Ramadhan.
Hadiah aku don't play-play eh.
Kalau beli kat luar tak dapat below RM40 hokeyyy.
Sila pilih dari selection kat bawah.


WATERPROOF TRAVEL BAG ORGANIZER


Red



Brown


Black



Blue


Korang kan nak balik raya masing-masing kan.
So silalah aim travel bag organizer ni untuk dibawa balik kampung.
Macam-macam boleh sumbat kat dalam ni.
Atau, boleh pilih ini :


HELLO KITTY SHOPPING BAG
 

Khaki



Black



Fuschia/Red



Pink



Barulah stylo shopping kat Giant bawak shopping beg gini.
Tak pun boleh buat beg isi telekung ke, beg mengaji anak ke. pandai-pandai korang la kan.
Yang penting, travel bag organizer and Hello Kitty shopping bag limited je.
Cuma ada 60pcs travel bag and 50pcs Hello Kitty bag.
So, kalau rasa-rasa nak book dulu silakan bertindak sekarang.
Kat bawah ni ada form untuk order atau book Ephyra.
Kalau nak beli Ephyra now, gift dah habis. Cuma aku leh continue offer price yang sama. Still boleh continue beli macam biasa.
Tapi kalau rasa nak book dulu mana-mana gift di atas yang korang dah terbekenan, boleh isi form juga tapi aku akan pos Ramadhan nanti ya. Tapi kena beli 3 ya, jangan lupa :)

Kalau aku free, malam-malam kang aku tayang gamba aku makan sotong kat KT dengan riaknya.



Name:
Email Address:
I would like to purchase Ephyra for Peninsular Malaysia, RM197
Ephyra for Sabah and Sarawak, RM207
Ephyra Best Buy Deal 2 boxes, RM390 (Peninsular)
Ephyra Best Buy Deal 2 boxes, RM410(Sabah/Sarawak)
BOOKING : Ephyra Best Buy Deal 3 boxes, with gift, RM590 (Peninsular)
BOOKING : Ephyra Best Buy Deal 3 boxes, with gift, RM620 (Sabah/Sarawak)
My gift Bag Organizer : Brown
Bag Organizer : Black
Bag Organizer : Red
Bag Organizer : Blue
Hello Kitty Bag : Khaki
Hello Kitty Bag : Black
Hello Kitty Bag : Pink
Hello Kitty Bag : Fuschia/Red
Quantity
My address
Contact Number
Remarks