2013-04-25

Benang Hijau


Psttt.

Entry ini mengundang padah kalau ditenung dan dibaca berulang kali.

Tapi aku pedulik apa.
Dan aku tau korang nak baca jugak kan? Hahah.

Macam ni la senang citer.
Kita ni orang-orang perempuan yang bekerjaya selalunya busy. Tup tup pejam celik pejam celik ehhh dah bulan puasa? Kalau korang aku tak tau la. Tapi kalau aku, bilakata dah cecah bulan puasa tu maknanya nafsu shopping dah tertutup. Apetah lagi mengenangkan matahari terik, pastu bawak pulak rakyat-rakyat yang kejap haus, kejap melepek, kejap taknak pakai selipar, kejap nak susu. Kang dengan aku aku sekali togok botol susu tu.

Sekarang ni mudah je kalau nak shopping.
Taknak shppping dulu pun takpe, takat window-window shopping baju raya boleh je.
Ni dah nak masuk bulan May ni memang sedang nice la kalau nak window-window. Takyah gi jauh-jauh. Kau duduk je depan laptop ni, let me do the talking. Eceh speaking.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tanjat tak??

It's PAISLEY U'OLLSSSSSSSSSSS.

Ya ampunnnn.
Aku memang tahun ni gila dengan paisley.
Cantik-cantik jugak paisley kat kedai ni.

Kedai ni offer cotton. 
Jadi kalau sesape yang minat cotton, boleh la terjah kedai ni.


 Taknak Paisley, bunga-bungaan pun adaaaaaaaaaaaaa.
Kalau minat english-english style pun kedai ni ada offer cotton yang bunga-bunga rose.
Yang pink/white gamba first sekali tu suwit je kan kaler dia? Tapi kalau cara-cara kulit aku ni memang lebam la kot kalau sarung. Kalau yang putih-putih ni lawalah. Cantik betul kain tu. Kalau En Wan tu tak cerewet, nak je aku sarungkan kain ni buat baju melayu raya dia tahun ni.

 

Yang nak carik baju budak, takyah susahhhh.
Sini pun ada baju kurung budak-budak.
baju kurung budak ni baik beli siap je. Sebab aku pernah tanya tailor tempat lain apesal ramai yang taknak ambik upah baju kurung budak. Tailor tu cakap, bukan taknak ambik. Tapi baju budak and baju orang tua namanya tetap baju kurung. Jahitnya tetap sama. Designnya tetap sama. Penatnya tetap sama. So harga pun kena sama macam harga baju kurung orang dewasa.

Baru lah aku tauuuuuuu.
Patut la ramai yang suka beli siap. Sebab ramai tailor taknak ambik tempahan budak.

So, this kedai, nama dia BENANG HIJAU ada offer kain cotton dan baju kurung siap cotton dewasa dan kanak-kanak. Dua minggu lagi akan jual blouse muslimah yang diperbuat dari cotton pulak. Selain dari dijual KAT SINI (click) dan juga KAT SINI (click), dorang juga ada bukak fizikal shop di beberapa tempat :


Lokasi 1. 
G39, Ground Floor, Umall Taman Pulai Utama, 81330 Skudai, Johor.

Lokasi 2.
25-1, Jalan LP2A/1, Taman Lestari Perdana, Putra Permai, 43300 Seri Kembangan, Selangor.

Lokasi 3. 
15G, Jalan Medan Pusat 2D, Persiaran Bangi, Seksyen 9, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor.

Lokasi 4. 
Lot 5, Bazaar Blinksouk, 15 Jalan Plumbum Q7/Q, Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor.


Every 2 weeks Benang Hijau akan release-kan new design. So kalau kau terlambat 2 minggu pertama tu kira gone la ya. Sebab dorang akan replenish stock dengan design yang baru.

Price untuk kain cotton (kain pasang) - RM80-90 including postage.
Kalau baju kurung cotton - RM100 - RM150 

Ada special offer untuk readers Green Apple :




Selamat bershopping!