2013-03-05

Banyak isu nak cakap ni.


 

Bawa bertenang kepada semua delivery Ephyra untuk batch ke-empat yang dipos Jumaat lepas.
Aku baru tau yang korang belum dapat lagi.
Toksahkan dapat, dalam website Pos Laju pun takde apa-apa information.

Aku dah sms En Aizat dari PPL Puchong tapi dia tak reply.
En Aizat ni kalau slow reply, mesti dia tengah check ngan staff-staff dia, tapi sebab lambat sangat, aku dah pun call PPL Puchong and trace 3 random CN. Semua yang dia trace tu semua dah sampai di PPL masing-masing, tinggal nak deliver je lagi. Dia cakap memang ada masalah teknikal sikit.

Jadi, kalau korang check dalam website takde apa-apa information, please call 1-300-300-300.
Ini officer tu yang suggest. Maknanya kena check manually. Aku pun tak tau apesal kali ni tak dapat trace dalam website. But, insyallah, semua akan dapat hari ni sebab berdasarkan tracking number yang aku trace tadi semuanya dah ada di PPL berdekatan.






Sebelum makin ramai email tanya mana aku beli telekung hitam tu, meh sini aku bgaitau, telekung tu aku beli kat Kompleks PKNS Shah Alam. Kedai mana lupa dah sebab main jalan-jalan pastu nampak and beli. Senang pakai telekung tu sebab dia labuh and masjid-ready. Setiap kali ziarah di sana akan singgah masjid, so selalunya aku akan ambik wuduk siap-siap di hotel, pakai jubah, sarung telekung hitam tu, and pakai sarung tangan supaya boleh pegang-pegang tangan ngan laki. Nak jaga wuduk tapi nak berkepit-kepit jugak. Dasarrrr.
Bila sampai masjid, terus tukar ke stokin solat and boleh solat terus.

Aku beli telekung tu 2 helai, satu aku dah pos ke peng-email yang ketiga. Ambik je la aku punya tu, bawakkan pi Makkah semula ya. Lagi selai ada lagi ni, sesape nak cakap, aku poskan.






Lagi satu, aku tak berani nak janji promo sehingga 13th Mac, sebab hari ni tinggal 13 sets je lagi stok. So kalau habis awal maka, aku akan turunkan banner kat column "highlite" tu. Kepada yang nak grab sementara stok masih ada, please do the soonest sebab lepas ni, harga balik pada asal RM228.

And lagi satu pasal cardigan.
Ada yang email aku bagitau agen aku jual RM45/pc.

Ok, cerita dia cenggini.
Yang jual cardigan aku dengan harga lebih mahal tu bukan agen namanya. Aku tak lantik agen pun. Yang tu pemborong. Aku dah bagitau pemborong, kalau nak jual dengan harga lebih mahal, pastikan bukan di kalangan reader aku sebab reader aku tau aku jual RM37/pc. So kalau nak jual lebih dari harga tu, silakan jual pada orang yang tak baca blog aku macam kawan-kawan opis je, jiran ke, sedara-mara ke, etc.

Tapi, aku ada bagitau, sekiranya ada reader aku yang duduk berhampiran dengan pemborong, aku akan mintak reader tu beli direct dengan pemborong sebab jimat sikit, takyah bayar duit pos. Caranya, aku akan forward email reader tu pada pemborong dan pemborong akan handle the case. Harga tetap dapat RM37.
Dia nak jual RM45 ke, RM40 ke pada orang lain, itu atas dia. Tapi for my readers, harga kekal RM37 dengan syarat, email aku dulu and kalau ada pemborong berdekatan, aku akan forward email korang pada pemborong.

By the way, kalau sesiapa di area JB/Gelang Patah, boleh ambil stock kat adik aku, Ima : ermawathy.ishak@gmail.com

Kalau yang area Bangi, sila ambik kat rumah Mak Aji. Tapi bagitau aku dulu nak color apa sebab aku yang tau kaler apa yang available kat Bangi.

Pada yang lelain kalau interested nak beli borong email aku.



Tadaaaa!!!

Sebab ramai sangat berkenan baju ni, insyallah aku target nak release baju ni between 14-17th March, insyallah. So pastikan subscribe www. fleurcloset.com untuk dapatkan update.

Kali ni aku buat 3 kaler terus.
Akan tetapi, stock hanya 15 pasang saje. Aku tak berani nak ambik pre-order, jadi dah release nanti terus beli.

Ha ni lagi satu nak cakap, before pi umrah hari tu ada dapat mesej kat FB sorang buyer ni bayar dah duit ke "agen" aku untuk dapatkan baju ni tapi sampai ke sudah tak dapat-dapat. Mintak maaf ya, aku tak pernah lantik agen untuk baju. Kalau agen kukis tu ada la. So kalau dah bayar tapi tak dapat-dapat silakan lah jangan carik aku sebab aku takde kena-mengena.





Ni latest design yang available.
Sebenarnya before pi umrah lagi dah siap tapi aku busy sangat sampai tak update-update pasal ni.
Baju ni aku open kepada sesiapa yang nak beli. Full lining.
Bahagian belakang tu takleh tutup sebab patung dia besar sikit, so terpaksa aku kangkang-kan butang.
Baju ni kalau sesape berminat, terus cash and carry, takde alter-alter.
Size adelah size aku :)