2012-12-29

Morning!


Selamat Pagi Semua!!

Wah ceria kemain lagi.

Mau tak ceria, semalam aku tido pukul 930pm. Dah lama betul tak tido pukul 930pm.
Dulu time sekolah rendah kena paksa tido pukul 930pm, macam nak termuntah sebab terlampau lama sangat tido. Now kalau boleh pukul 730pm aku nak tido dah.

Dulu masa sekolah rendah dari darjah 1 sampai Darjah 6, jadual tido kitorang adik-beradik setiap hari adelah tepat 9.30pm kena perambat naik bilik. Kalau tak, pukul 9pm dah kena tido. Tapi sebab dulu kan berita habis takat 8.30pm je. So selalunya 830 - 930pm ni citer best best. The A Team, Knight Rider, Airwolf, MacGyver......pehhh mana boleh tido lagiiiii. Kata suruh blajo kat overseas, mesti lah kena tengok cerita omputih banyak-banyak (dulu punya pemahaman).

Tak paham apa motif Mak Aji suruh tido awal. Kononnya esok segar senang nak terima pelajaran. Nan ado!Kalau dah dasar lembab tu, kau tido awal ke, kau duduk barisan paling depan ke, takde efek. Nak lagi cam aku ni. Duduk manjang je paling depan. Sampai nak bergasak berebut kerusi meja masa first day punyalah nak duduk depan. Tapi sebenarnya aku tak paham apa sebab aku nak duduk depan. Padahal aku bukan suka sangat gi skolah. Maybe motif utama adelah sebab aku rabun. So kalau duduk depan kalau cikgu suruh salin kat papan hitam tu at least aku salin benda yang betul la kan. Ni kang, kalau duduk belakang, mana nak nampak. Suruh salin pun salah apetah lagi suruh jawab soklan. Konfem berdiri atas meja sepanjang hari.

Dulu aku rabun teruk (sekarang pun sama gak, tapi dulu terasa diri sangat rabun sebab tak pakai spek). Dari darjah 4 lagi aku dah tak nampak tulisan cikgu kat depan. Asiklah kena salin ikut member sebelah. Series tak nampak. Berbayang je. Masa Darjah 6, kan masing-masing dah nak UPSR, so cikgu-cikgu pun tegas la sikit tahun tu. Yang aku ni teraba-raba nak menyalin, asik la pandang-pandang buku member sebelah. Cikgu Khaidir (cikgu ni garang nak mati okeh) nampak aku tertinjau-tinjau buku orang sebelah dia ingat aku meniru. Tau-tau je dia cakap buku aku and lempar keluar. Aku kan bangsa blur. Pehal lak cikgu ni campak buku aku wehhhh??? Dia jerit "Dah nak UPSR pun masih tak tau jawab soalan?". Masa tu dalam hati aku hanya mampu cakap 'Kenapa cikgu marah saya?'. Dulu baik lagi, tak reti carut. So habis hebat itu je la aku mampu cakap dalam hati.

Dah la buku aku kena campak. Kena pulak berdiri luar kelas. Seb baik tak berdiri atas kerusi. Asal ada orang lalu je aku buat-buat betulkan gelas-gelas kat tingkap. Asal ada orang lalu ke aku buat-buat tunduk betulkan stokin. Malu dowh, budak laki lalu-lalang. Cewah bajet cam ramai peminat. Padahal takde orang notice pun kalau takat muka kau ni. Wakakkakakaka. *siku muka sendiri*

Disebabkan semalam landing awal sangat sampai Maharajalawak pun terlepas, pagi ni 545am terjaga dengan relahatinya. Kalau tak, asal alarm bunyik je, aku termenung dulu la. Menggeliat macam nak rabak. Pastu depan sink kang termenung lagi.



Kekalutan En Wan semalam.
Dia kata semalam cuma sempat pos 25 helai je. And dia tak sempat nak email tracking number. Selebihnya dia akan cuba pos next week. Dia kata stok masih ada 30+ helai lagi. Kalau sesape nak, email lah dia : wuw757[at]yahoo[dot]com.

Nyampah betul aku kalut semacam je.
Sampai terlupa agenda malam tadi patutnya dinner kat Mr Food. Punyalah khusyuk menatap email. Kebulur aku pagi ni. Nanti kau, jap gi aku lambakkan skinny-skinny jeans aku pulak.

Skinny jeans aku punya mailing list also melambak.
Aku ingatkan aku bawak masuk 190 helai je, rupanya 212 helai. Aku dah email separuh malam tadi.
Insyallah kalau sempat aku cuba email yang the rest nanti-nanti.
Sesiapa yang dah dapat email, plis respond. Tak kisah la nak buat payment next week ke, janji respon dulu sebab yang waiting list ada 24 orang lagi. So kalau takde respon, aku akan pass pada senarai waiting list. Apa-apa pun respon email aku dulu. Jangan pulak bayar pastu senyap tak bagitau. Kang jeans aku dah pass kat orang lain tapi korang dah buat payment. Kalut aku kang.





.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Takde la rupanya Padaiyappa sangat kot. 
Cantik gak green dia. Kan?

Green dia yang cantik ke, aku yang cantik?

 Kah Kah Kah Kah Kah Kah.