2012-12-29

Izzat and You Guys


To : Ahmad Izzat
Re :
Dec 29, 2012 11:38 AM

Izzat,

Ramai gila yg email akak ckp izzat conned dorg sbb x dpt respond.
Ok Izzat kalau payah nak respond to sorg2, write an explanation to me, akak akan letak kat blog. Bg la apa2 details yg patut so that dorg tau situasi izzat and when to collect. The best way is, izzat kena mintak dorg ikt schedule izzat bukan izzat ikut schedule dorg.
Tq


Reply dari Izzat :

Assalamualaikum kak di.

First of all, saya mintak maaf sangat sangat kat kak di sebab my failure to arrange this, buatkan akak sekali serabut and terlibat sama. This is not an explanation email to buyers, this is an explaination email to kak di. Yang buyers saya akan tulis lain but so far saya dah call semua yang dalam thread email semalam.

1. The cases happened yesterday is the first. Takde sebelum ni and takde lagi so far.

2. Pasal yang 12 orang je tu. It's not 12 orang je, tapi 12 orang je in that thread email yang saya groupkan sekali sebab semua orang tu from kl. KL je, bukan selangor. Takde melibatkan negeri-negeri lain.

3. Saya tak janji any dates pun dgn other buyer terutamanya dalam 12 orang tu. for one, I've been clear yang saya akan mula hantar from 27th sampai lepas new year, 3rd january. Saya dah tulis kalau ada yang ada special request, please bgtahu or kalau takde kat kawasan sepajang tarikh tu or in between those dates. Semua okay kecuali rafiq sebab dia akan fly on 28th to Singapore untuk hadiahkan hp tu kepada mak dia di singapore before he flies to Bandung today. Saya tak bagi final date langsung kat any buyer yet. saya ada ckp, 27 mungkin saya di kl, kalau confirm saya akan bgtau balik but tak, saya cancel and I start from kedah (which I was very clear yang 27 saya akan start di kedah)

4. Bila saya call tadi semua buyer lain, kak lily dan nadirah dan sebagainya, semua ckp, saya mmg takde set any dates and memang betul. saya tak respond to soalan pasal date lg sebab saya start from kedah and taktau bila but in plan mestilah sekitar dates yg saya bagi dan semua memang takde masalah. mcm nadirah tinggal di sepang and she has asked me kalau di nak ambil masa kat airport masa saya arrival dulu but saya dah ckp saya tak janji sebab after arrival is my departure to kedah. saya mungking rush. again, saya dah clear yg saya tak janji on that day.

5. Rafiq was a special case. Saya letak dia priority sebab dia mmg nak fly ke singapore untuk kasi hadiah iphone kat mak and terus fly ke bandung maka saya tak inform org lain dlm 12 people tu sbb saya mmg nak penuhi permintaan rafiq je. Orang lain bukan on that day what more orang lain perlukan saya move from one area to another jadi saya tak boleh janji. Macam saya ckp nak kasi brg kat kak di lepastu saya tak update sbb saya dah cancel on that for that day meaning semua on that day dah cancel. So my focus yesterday was only rafiq.

6. Again, I'm deeply sorry sebab letakkan kak di dalam situasi mcm ni and tambahkan kebusyan kak di. saya dah reply every email and dah call and explain and we are wokring to have a final date untuk 12 org ni suapaya semua boleh dpt at one time on the same day, at the same place without saya perlu keluar from one place to another and missed some other buyer. Ikut nasihat kak di, saya akan buat for them to fir my schedule, bukan saya ikut diorang. So far semua takde masalah cuma part rafiq je saya mcm kak di, kalau boleh lagi better la kalau mak dia dpt hp tu on her birthday day itself kan so saya beli tiket on 27 from kedah to kl on 9:25 pm, something came up and i postpone to the next day tp next day takde flight from kedah kl so ticket burned. Saya beli ticket form penang, drive to penang, sampai kl (boarding pass, flight details semua dah rafiq ada), and still failed to pass. Kalau saya conned diorang takdenye saya nak beli ticket 2 kali just nak fullfill rafiq's request nd have all the details gven to them. cuma kalini failure of communication makes it fail. Selamat saya letak kat tread tu 12 org. kalau saya bubuh semua buyer dalam 1 email alamatnya lg banyak la masalah timbul.
Sorry sgt letak kak di dlm situasi mcm ni. negeri cam penang and kedah dah settle kecuali org yg takde pergi bercuti. kl and selangor and above je skrg. And harap2 takde jadi mcm ni lagi. Saya dah call and explain to the 12 and kalau needed saya akan tulis pulak explainantion ya. Thanks kak di. Yang email latest from rafiq tu saya akan get back to him sebab saya takde pun whatsapp anyone ckp saya dah deliver phone. semua sedia maklum saya tak jumpa rafiq.  

...................................................................................................


Aku letak respond from Izzat supaya yang terlibat dapat info. Harap semua dapat bersabar. Izzat mungkin belum biasakan diri dengan semua ni. He's doing the best untuk deliver and respond to all. Harap boleh bersabar and masing-masing faham situasi.

This is the best aku boleh buat untuk respond to all emails yang bertanyakan Izzat. Aku faham semua excited nak dapat barang yang dipesan, duit pun dah bayar so takut hilang. Ye, kalau jadi kat aku, aku pun takut. Tapi rasanya Izzat pun dah call masing-masing, korang ada details dia. Aku ada bagi suggestion pada Izzat supaya semua yang pesan barang kena 'kejar' schedule Izzat instead of dia kejar you all. Sebab rasanya itu lebih mudah untuk dia sebab dia bukan tinggal di KL. Jadi kalau dia bgtau dia ada di certain-certain tempat, harap dapat squeeze some time untuk ambil barang pada Izzat.

Harapnya semua settle. Tapi kalau ada apa-apa yang nak aku tolong, plis emai.

Tq