2012-09-13

Nur Feetri....apa masalah?




Aku rasa video ni dah lama release kot tapi baru-baru ni je aku tau.
Memula aku perasan dah kat newsfeed ada orang tulis Nur Feetri..Nur Feetri..tapi malas la nak ambik kisah sangat. Until dapat email dari reader mintak aku review pasal budak ni, reader tu siap bagi link to this video.

First aku tengok macam apebenda ni?
Nak suruh aku review apa?
Tak paham.

Tengok lagi sekali.
Tak paham jugak.

Tengok lagi.
Still tak paham cuma masa ni aku dah tertanya budak ni dah kenapa yang buat muka macam tu? Tak malu ke apa.

Tapi masa aku tengok tu, just kat phone. Tak nampak ruangan komen. So aku tak tau yang ramai rupanya dok maki budak Feetri ni. Bila layan kat YT hohemjiiiiiiiii banyak gila parody!!! Ok masa tu baru aku paham kenapa. Parody lak semua cam sial punya kelaka. Memang syok la aku melayan.

Pasal Nur Feetri ni aku takde issue, cuma aku question sikit la ape motif kau buat muka macam tu kan.

Oklah, skarang memang tengah trend buat bibir terjuih agaknya. Ok fine. Takde masalah.

Yang aku heran apesal mesti ada parody? 
What is so special sampai kena ada countless parody ni?
Pastu bila budak ni glemer satu Malaysia, masing-masing kemain sedap lagi maki-memaki mengutuk. Padahal korang-korang ni jugak yang mengglemerkan dia buat beratus parody. Pastu nak meroyan. Just like apa si Nur Feetri cakap la...WADEHELLLLLLLLLLLLL.

Umur macam aku kalau tengok video Nur Feetri ni memang akan rasa gila annoyed sebab kita belum faham trend skarang. But aku percaya budak-budak seangkatan dia kalau tengok video tu mesti tak kisah sangat bab memek muka sebab aku tengok banyak je budak-budak muda letak pic profile terjuih-terjuih bibir kat FB. Pun aku ada rasa nak tampa sekor-sekor tapi bila pikir balik..ohh trend skarang agaknya. Ok lah fine. Sukati korang. Lain la kalau tetiba umur cam aku yang buat duckface. Ok yang tu sila bagi penerajang terus.

First, adekah duckface tu sesuai buat bila bergamba je? So kalau in videos tak sesuai?

Apesal lak tak sesuai?

Adekah sebab kalau kat gamba maka kau nampak less bangang compared to video?

Sama je bangang-nya ok!
So takyah la nak cakap kalau buat kat gamba dibolehkan, tapi kalau buat kat video is a big no no.


Second, the gedik-ness...
Memang agak gedik.
Tapi ada sesaper perasan tak suara Feetri lebih kurang cam Nora Danish.
Tapi takde sorang pun kata Nora Danish gedik kan?
Sebab Nora cun, so the gedik-ness neverminddddddd.
Tapi sebab Nur Feetri tak se-cun Nora , jadi berkompang maki datang kat kau dik.

Third, cuba korang tengok muka ni dia ni :

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 Kalaulah dia ni tak dikenali, ada sesape rasa nak bagi penampa tak bila tengok gamba ni?


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
 Tapi sebab dia dikenali, dan juga cantik, bila buat muka apa pun tetap orang nampak cute.



This feetri budak lagi la.
Yang mengutuk-mengutuk tu semua jenis bulu kote dah sampai ke lutut, apesal nak kisah sangat video budak-budak? Dia buat muka cute je pun. Bukan buat apa. Kasik chan la dia nak menggedik. Macam la aku tak tau korang pun menggedik time muda. Blah la weh!