2012-07-17

Ephyra : Testimoni : TestiSmoni lagi

Lama dah aku tak share testimoni Ephyra kan?
Kebetulan kadang-kadang aku dapat 2-3 email yang tanya soalan yang sama, ok ni aku nak explain sikit lebih kurang. Sila refer respon-respon di bawah :

(agak-agak kurang jelas, pepandai la adjust supaya boleh baca)



Ada a few yang ada masalah kulit tanya if kulit dorang akan jadi better kalau consume Ephyra.
Ok, ni salah satu respond yang aku terima dari pengguna Ephyra, yang ada Eczema.
Macam yang aku pernah reply pada customer-customer yang ada Eczema, salah satu cara nak hilangkan parut Eczema or Eczema itself adelah dengan ambik collagen. Actually, ambik Vitamin C pun dah ok sebab vitamin C tu adelah pemangkin collagen production. 

Tapi memandangkan Ephyra sendiri adelah collagen-based product, why must ambik long cut maaaaaa when you already have option untuk ambik short cut? Tol tak?
Sebab tu bila aku baca respon user ni, aku rasa puas hati sebab this is a very good testi dari pengguna yang ada masalah Eczema. So kepada yang ada masalah kulit kering, menggelupas, boleh try Ephyra.

Pada yang ada masalah jerawat, jeragat, pun boleh try.
Seba dah ada testimoni sebelum ni aku letak pasal jerawat.



Kannnnnnnnn???
Aku dah kata kalau minum dengan susu sejuk lagi sedap.
Ok semua yang ada Ephyra berbondong-bondonglah pegi beli susu full cream jap lagi.
Sejukkan pastu tuang Ephyra.
Konfem sedap.
Silap-silap ketagih.




Actually dah ramai yang bagi respon ambik Ephyra rasa kenyang.
Ok, bab cara ambik Ephyra ni pun banyak tanya, sampai aku kena type 3-4 kali benda yang sama.
Dalam instructions tu dia kata ambik before breakfast.
Akan tetapi dia juga suggest ambik waktu malam. So by right kalau ambik lepas meal pun takde masalah.
Aku sendiri ambik selepas breakfast and so far takde apa-apa issue.
Aku lagi la, ambik Ephyra + Apple cider + jamu mak dara + vitamin b + vitamin c.
Aku rasa yang menyebabkan muka aku skarang macam bulat sebab dah la aku ambik Ephyra pastu pi ambik vitamin c sekali. Tu yang gobu semacam pipi (nada-nada untuk menidakkan diri dah tembam)

Ada yang tanya betul ke Ephyra ni rasa kenyang sebab dia nak buat persediaan menghadapi puasa supaya tak letih.

Ok, mula-mula sekali aku nak perbetulkan persepsi sesetengah yang bertanya.
Jangan beli Ephyra semata-mata nak rasa kenyang.
Sebab Ephyra bukan agen pelansing badan untuk bagi kau hilang rasa nak makan.
No.
Ephyra ni skin food.
Cuma memang dia ada komponen tambahan untuk bagi rasa kenyang. Agak-agak nak aim for slim pegi la Marie France ke apa ke.
Tapi jangan beli Ephyra semata-mata nak rasa kenyang bulan puasa ye.
Bukan Ephyra yang bagi kita rasa kenyang, Ephyra cuma ihtiar sahaja.
Kalau ramai yang bertenaga and kenyang bila ambik Ephyra, alhamdulillah la.




Aku baca email ni bab tido nyenyak tu memang aku gelak.
Ada 2-3 orang jugak yang cakap ngantuk gila bila ambik Ephyra.
Well, biasa la tu, semua benda yang baru kepada sistem badan kita akan ambik masa untuk bertindakbalas. No need to worry.

See?
Lama-lama badan ko dah boleh terima Ephyra and pastu baru ko terasa yang dia bagi kau tenaga kan?

Tapi pengalaman sendiri guna Ephyra, memang aku pun nyenyak tido.
Bukan mengantuk but nyenyak.
Kalau kepala cecah bantal je tak payah tunggu 10 minit, konfem gone.
Tapi bila bangun rasa puas!
Macam sedap gila tido. Nyenyak habis.
Aku pun dah jarang dengar En Wan mengigau.
I mean bukan dia yang kurang mengigau tapi aku yang dah tak berapa nak terjaga bila dia mengigau sebab aku lena. Kau nak mengigau ke, nak bersilat ke, sukati. Pandai-pandailah carik katil balik lepas sedar nanti.

Mak Aji aku bagi dia guna 2 sachet je dulu.
Sebab dia ni ada darah tinggi so aku nak test dulu tengok penerimaan badan dia.
Lepas 2 sachet terus nak sekotak.
Kan sekarang dia pagi petang siang malam ngadap kukis. So badan akan jadi penat.
Selalunya rutin dia start buat kukis dari lepas Subuh sampai ke pukul 12tghri pastu rest until 3pm.
Dan production akan sambung balik lepas 3pm.

Selalunya dia akan nap kejap pukul 12.
Dia kata sejak ambik Ephyra tu, dia hanya boleh rest tapi tak boleh tido.
Dia rasa seronok sebab badan dia bertenaga.
That's why aku cakap jangan makan waktu malam, takut-takut ada yang tak boleh tido.
Macam aku, tak boleh ambik malam.
Contohnya macam skarang la, aku lupa nak ambik Ephyra pagi, so aku belasah minum kul 7.30pm tadi.
Sudahnya dah nak pukul 2am mata aku macam spot lite.
Terpaksa update blog sebab takleh tido.
Esok dah la pagi-pagi kena redah KL.



Agen Cookies Anda : KLIK HERE
Promo Raya Ephyra RM198 : KLIK HERE