2012-06-17

Singapore - USS Part 2


Budak ni sangat-sangatttttttttttt lah teruja nak masuk 3D Transformers.
Aku ni memang tak hingin pun nak masuk tapi sebab aku bawak penyaiko datang USS kan, so this penyaiko mana boleh tenteram hidup kalau tak pedajal aku sekali, balik-balik dia "Apa ko nak takut kak, takde apa. 3D je. Kau tak bergerak pun. TV tu je yang bergerak".

Ada aku kesah sape yang bergerak pun?

Aku ni jenis yang paranoid sikit.
Kang tak pasal je dek kerana fobia dengan 3D Transformers ni, ada jugak 18 tahun nanti aku tak masuk-masuk Singapore.
Tapi sebab membayangkan mau sejam jugak aku menunggu dorang keluar, so aku pasrah je la masuk sama. Tapi sambil berjalan sambil menyumpah seranah.




Bersusun orang masuk 3D ni.
Aku pun tak paham apa yang seronok sangat.
Tapi macam real la bendalah-bendalah kat dalam ni. Sebijik macam masuk set Transformers.

Masa ni aku bukan seronok sangat.
Takut je lebih,
Masa kat Hong Kong aku tengok 3D Mickey Mouse je tapi aku punya pekik kat dalam tu macam tengok King Kong. Ini kan nak tengok Transformers. Aku dah leh bajet mesti nanti Megatron tu hulurkan tangan dia nak lempang aku. Pastu all the jet-jet alien berterbangan atas kepala aku. Pastu nanti dorang baling bom betul-betul kat muka aku. Bla bla bla..

Last-last ........ keluar pi beli merchandize Transformers je.
Hahahahahhahahahahahah.

Best! Best! Best!

Sebab, tetiba kan ada technical error.
Semua kena keluar.
Frust la semua dah beratur sikit punya panjang sekali takleh tengok.
Aku sikit tak frust.
Haha.



Bergambo je la dengan replika ni sudah.



Masa lalu kat mug ni Redza cakap "Ma, mama tau tak WTF tu apa? WTF tu kan maknanya What The Fuck".

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mana la budak-budak ni tau perkataan ni.
Aku ni pun baru 5 tahun lepas je tau WTF tu apa.

Aku tanya balik "What the Fuck tu apa?"

Redza "What the Fuck tu bergaduh"

Yeah rite.

Aku tak sure la kat mana dia jumpa perkataan ni.
Tapi aku rasa dalam kartun pun dah ada.
Pernah dulu masa dia age 6 tahun kot, dia main-main polis-polis dengan cousin-cousin dia belah En Wan. Kemain sedap lagi telinga aku dengar "Hey, you want a piece of me?"

Macam nak terjatuh bijik mata aku jegil kat dia.
Dia leh datang kat aku tanya balik "Nape, Ma?"

Pengaruh Spongebob.

Time pi sini aku dah tak larat.
Cuaca dah panas sangat.
Dah betul-betul feeling-feeling kat padang pasir.
The Mummy lah sangattttt.



Last-last balik.
On the way nak balik nampak Beetlejuice ni.
Sian anak aku "Sape ni, Ma?"

Aku tak sure menatang ni ada lagi ke tak now.
But zaman-zaman aku dulu Beetlejuice ni satu fenomena.



Ko penah tengok pengantin yang semalamnya bersanding sampai malam, pastu hari ni elok je bersantai kat USS bersama sedara-mara?

Ini pengantin tak tau penat punya orang.




Jujurnya, ni tempat paling best aku masuk kat USS. Steven Spielbergs's movie.
Kat sini dia tunjuk how Speilberg buat teknik-teknik hujan, ribut, terbakar, meletup, bla bla bla.
So set dia cuma ni je. Ada air depan kau, pastu bot-bot.
And then tetiba nanti dia turunkan hujan, pastu petir, kilat, ribut, pastu kilat menyambar, terbakar tingkat pecah, atap terbukak, bot bergerak macam nak terbalik bla bla bla...
Best gila!
Boleh bayangkan la kan aku punya jerit macamana.
Memang tak sangka sangat elemen-elemen surprise yang ada dalam ni.
Mana leh cakap kan. Kang ko rag pegi dah tak seronok pulak.
Tapi yang best tu sebab Ibal and En Wan pun terpekik sama.
So bukan aku sorang je la yang jakun kat dalam ni. Hehe.

Orang lain before masuk ambik gamba kat globe.
Aku tak.
Dah round satu USS, dah berlengas muka ketiak semua baru nak bergamba depan globe.




Sebelum keluar dari Singapore, singgah HR Cafe dulu apa-apa hal.


Tak sempat nak shopping pun sebab masa ni dah pukul 3pm. Dah lambat sebab nak balik KL hari tu jugak. So sempat ambik gamba shopping mall je. Takpe, bila-bila nanti boleh gi lagi. Another cousin akan kawen bulan 10, kalau aku tak busy insyallah datang lagi :)