2012-05-18

Pikir boleh?????

Nyampah betul aku baca kes Rita Rudaini dengan laki dia.
Bukan menyampah kat dorang tapi menyampah dengan kronologi kisah dia yang tak habis-habis.
Dari start kawen sampai la dah nak bercerai tapi tak jadik ni.
Cam kimak la pulak aku baca paper semalam tajuk "Saya nak Rita!".

Memang la kita orang luar tak tau apa kisah sebenarnya yang terjadi antara dorang dua orang.
Aku pun tak hingin nak ambik tau sangat.
Selama ni kisah dorang huru-hara kat paper, aku just jadiukan bahan tambah ilmu rumahtangga je.
Tapi bila semalam baca cerita laki dia tetiba tak jadi pulak nak bercerai, rasa bersyukur pun ada.
Rasa sakit jiwa pun ada (aku pulak nak sakit jiwa, apesal?).

Kemon la..
Cukup-cukup la jadi budak-budak.
Benda cerai-berai ni is sooooo un-klaka kalau kau nak jadikan modal untuk acah-acah bini kau.
Kalau dapat kat aku, aku tampakan je baru datang akai.

Aku taknak cerita pasal artis la kan sebab aku tak kenal.
But sape follow blog aku mesti ingat kes kawan aku yang laki dia ceraikan dia just because dia benti keje tu.
Itu salah satu contoh pasangan yang aku kenal.
Cam haram je dapat jantan rupa tu.
Muka je lawa, perangai cam kesiyal pundek.

Mula-mula taknak.
Ye ye je nak cerai.
Dah cerai pastu sesal.
Nangis-nangis mintak rujuk.

Kau dah tau kau bukannya strong sangat nak hidup tanpa isteri (ex-wife) lagi nak tayang-tayangkan bangang cerai orang sesuka hati. Last-last kau yang gila talak. Eh, malu sikit boleh ke?

Time nak, ambik.
Time taknak buang.
Eh pastu ambik balik.

Secara lojiknya, kalau lah manusia tu boleh diumpakan macam barang, kalau kau still nak guna barang tu kenapa kau buang in the first place? And lepas kau kutip balik barang tu agak-agak kau akan sayang the barang sama macam dulu ke?


No ok?
Kau sayang memang sayang.
Tapi percentage kau sayang tu dah kurang.
Sebenarnya kau ambik baliki barang tu sebab kau kesian. Sentimental value.
Bukan sebab kau sayang sangat pun.


And how about benda yang dibuang tu?
In this case (kes kawan aku ni), the wife.
Kalau aku sebagai wife yang dah dibuang tanpa alasan yang kukuh, pastu tetiba ssuka-sukati kau je nak ambik balik, sorry ye, the cinta tu wouldn't be the same lagi. Kebanyakkan kes-mes macam ni 90% kembali kepada bekas suami/isteri sebab anak-anak, bukan sebab dia nak sangat kat kau balik. Jangan nak happy sangat la.

Macam kes Rita Rudaini ni aku tak tau. Aku tak kenal.
But macam kes kawan aku tu, masa kau perlukan dia apa yang dia buat semua tak salah. Semua cantik di mata kau. Bila dah ada backup puki, tetiba banyak pulak salah kat bini kau ni. Kalau betul bini kau ada salah, apesal kau tak gunakan hak kau dulu sebagai suami untuk tegur dia? Apesal dah nak bercerai baru nak ungkit? Takyah jatuhkan maruah pelir kau ok? Dah taknak tu cakap je taknak, takyah gigih nak carik alasan canang sana sini nak carik sokongan. Benda yang betul kalau dah betul tu betul jugak. Sokongan tu akan datang dengan sendiri.

Selalunya orang yang bersalah je yang suka kecoh lebih.

Klaka sangatlah ok kau yang beria-ia nak berpisah bercerai semua last-last kau nak balik.
Just like exbf aku dulu.
Time tengah hot exgf nak kat dia balik, kemain lagi berlagak ngan aku.
Aku ajak pi makan dia kata aku tak reti berdikari.
Aku ajak makan tu sekadar berbudi bahasa je ok sebab selama ni kita makan sekali. Apekejadahnya dengan tak tau berdikari?? Lain la kalau aku suruh kau belikan makanan.
Cakap je la kau taknak teman aku makan sebab kau nak bergayut kat public phone.

Bila aku ketawa terbahak-bahak dia kata aku tak sopan, macam setan, memekak.
Mangkakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk punya jantan.
Dah 2 tahun couple baru kau nak tegur aku ketawa macam setan?
Kau yang setan.


Siap ugut-ugut nak tinggalkan aku la apa la.
Sekali aku tinggalkan dia, terus jadi gila.