2012-03-21

Don't!!!!

Entry semalam tu aku takde la marah sangat sebenarnya.
Mungkin sebab dah banyak kali terkena.
Cuma aku nak warn je supaya tak payah la buat keje yang bangang-bangang macam ni.

Malam semalam, ramai yang email aku cakap that lady dah up-kan satu entry yang blog-nya telah di-hack.
Hmm..ok.
Eventho aku rasa a bit funny kat situ.

 

Yang ayat kaler kuning tu I pressume statement dari tukang hack yang telah membagitau dia (thru email?? sms???) yang tukang hack saje mengetest power meng-hack blog orang (blog dia).
And the red color tu pulak statement yang that lady tulis untuk membagitau blog dia telah kena hack.

Come-onnnnnnnnn.
Blog kena hack and you didn't even notice pun walaupun kejap-kejap kau update blog?? Seriesly???????

Oh by the way, baiknya tukang hack siap tukar sleng Tganu jadi sleng utara.
Siap tukar nama anak aku jadi nama anak kau kan.
Gila baik hati hackers ni.

Tetiba pagi ni check FB ada mesej dari that lady.



Ohhh kawan baik rupanya yang CREATE THE BLOG FOR HER and ADA PASSWORD (of course la "dia" ada password. Dah sah-sah "dia" yang create the blog).

Biar betul sikit kawan kau ni.
Rajin gila dari Dec 2010 buat blog and update-kan hari-hari untuk MEMALUKAN kau?
Hmm...interesting jugak.

But yang lagi interesting is when you claimed 'TAK TAU NAK CARIK EMAIL AWAK KAT MANA'.

Hello lady, you know you are in my frens list.
Kau boleh senang je nampak email aku kat INFO.
And mungkin jugak this lady terlupa yang sebenarnya dulu dia ada tanya pasal macaroni cheese and aku mintak dia masuk blog aku untuk tengok gamba. So you know my blog. I know you read my blog, otherwise mana kau tau aku up entry pasal plagiat?
Kat blog aku tu kalau click profile, tersergam indah email address aku. Boleh kata lagi tak pandai nak carik??

By the way, kalau betul "kawan" dia yang create the blog untuk malukan dia, so why the hell "kawan" dia pi delete semua entry yang di-plagiat? Why must "kawan" tu nak delete?
If betul "kawan" tu nak malukan kau, she should biarkan je entry tu kat situ so that kau lagi malu.

And kenapa mesti "kawan" tu create an entry bagitau blog kena hack???
Kalau aku buat blog untuk malukan orang lain, aku takkan susah-payah nak letak entry "Ohh, sorry ye. This blog has been hacked".

Wadehel nak buat macam tu?
Dah sah-sah aku nak malukan kau, lantak la kau kan.



And this link she gave me...???

This FB link milik MISCHA LUVRIELA.
Duduk kat Penang.
Asal JB.

Tapi kenapa eh aku rasa macam FB page ni di-create oleh someone untuk seek attention?
Sebab dalam gambar-gamba FB ni, semua gamba MISCHA alone yang mungkin dicilok dari mana-mana.
Tetiba aku teringat kes Zara Zarith a few years ago.
Kes macam ni la, guna gamba orang lain untuk tarik perhatian orang.
Siap berchat, bersms, bercall tapi tak sorang tak pernah jumpa dia.


And yang lagi funny, dalam FB ni, ada video MISCHA.
Terang-terang MISCHA ni kata "Hi, I am Mischa from PARIT BUNTAR".
So mana datang the JOHOR BHARU tu??



Tetiba je ada album anak dia dalam FB MISCHA ni.
Sayang gila kan Mischa dengan anak dia sampai takde gamba orang lain dalam FB dia melainkan anak budak ni. 
Tapi kata dah putus kawannnnnnnnnnnnnnnn. 
Takkan MISCHA ni nak simpan anything related to kau kot.

Oh maybe MISCHA ni sukakan budak-budak kecik agaknya.





Tapi aku jumpa ini!

This page also milik MISCHA LUVRIELA.
Akan tetapi ada peliknya kat sini.

This MISCHA, ejaan dia MISCHA LUVRIELLA (with two Ls).
And ini bukan FanPage but Personal Page.
Kawan-kawan dia pun belum sampai 5000. So why did she bukak another FB kalau fren yang ada skarang pun belum cecah 5000? Suka-suka eh?

I believe this LUVRIELLA (with 2 Ls) adelah page sebenar dengan orang yang sebenar.
The other Luvriela is poyo-poyo one.
You think someone with reputation ada keje nak buat blog jatuhkan orang? Rajin pulak tu update hari-hari.
I don't think so.
She has reputation nak jaga. She is a model. She's busy marketing herself. I don't think dia nak buat keje bodoh macam ni after all the hardwork yang dia dah usaha untuk jadikan dia terkenal. She doesn't need publisiti cikai.

By the way tadi aku search pasal Misha Luvriella ni and aku dapat bercakap dengan satu agency yang pernah shoot gamba dia. This agency yang bagi this link. Dia kata dia tak berani nak bagi aku her number so dia kata apa-apa aku boleh berurusan dengan Mischa kat FB.

:)

Please dear, jangan buat benda-benda macam ni.
Keje menipu ni keje yang berat.
Banyak benda ko kena pikir, banyak benda ko kena adjust sebelum kau menipu.
Silap haribulan makan diri.
Aku tak tau apa motif kau buat macam ni. Aku penat la layan benda-benda macam ni.
Aku harap kau bahagia je la.