2012-01-27

Keberet

2-3 hari ni aku macam Kak Sri Siantan.
Banyak email tentang luahan hati aku dapat. Maybe sebab entry suami gigolo tu.
Aku harap takde lelaki yang bergelar suami sakit jiwa dengan aku.
Sebab aku cuma point out-kan jantan-jantan yang memegang tittle suami cum gigolo saje.
Suami mithali aku tak sentuh.

Another email yang buat aku rasa cerita dia sangat close to me adelah pasal laki perasan hot.
Bajet anak orang kaya.
Bajet terpelajar straight As tetiap sem anugerah dekan.
Pastu berangan penah di-offer jadi model.
Pastu ada perempuan melalak-lalak terharu kalau dia tegur walaupun just bagi salam.
Helooooooo???
Kau ingat kau Maikel Jeksen perempuan nangis-nangis bila nampak kau???
Sedar diri boleh?

Ni aku quote-kan sikit luahan email yang aku terima :

Kisah kawan saya pulak pasal BF yang cari GF untuk supply duit kat dia.

Zaman sekarang Kak Di, budak lelaki yang masih belajar yang konon muke hensem, badan ketaq-ketaq, ayat manis, suke buat perangai gini. Dia akan add banyak pompuan dalam FB account dan mule mencari mangsa.

Pada masa yang sama, dia akan hold seorang GF lama2. Tapi GF tu dia buat macam ada takde jer. Bila dia susah dan perlukan duit, dia akan minta tolong GF dia tu. GF dia tu taklah hot mana. Badan gemuk tapi dah bekerja. Mungkin sebab itulah, GF tak sanggup nak lepaskan BF yang
hot ni.

Ohhh plissssssssssssssssssssss.
Tell me about this type of jantan keberet.
Aku pernah kenal rapat dengan laki spesis macam ni.
Masa berkawan baik tu pun aku sebenarnya noticed dia pelik.
Bangsa yang bajet hensem all the time macamkan kau sorang je hensem orang lain tak. Memang la kau hensem tapi perlu ke nak bagitau aku tetiap hari kau dapat mesej tu mesej ni kat FB yang orang puji kau hensem???
Nak bimbo pun boleh tak jangan dengan aku?

This fren jugak spesis yang sama macam dalam email tu.
Dia ada awek yang not so cun, tapi bergaya. Kira kalau orang nampak dorang berjalan berdua tu takde la orang kata laki ni dah termakan nasik kangkang. Nice la jugak this couple but this jantan baru setahun dua ni la orang noticed yang dia ada rupa. Bila orang dah notice tu haruslah menggelupur kan.
Karakter pun kena la bimbo sikit.

Boleh la pulak pesan kat aku, kalau orang tanya dia single ke double, aku cakap je la single. Bila aku tanya apehal lak nak mengaku single? Yang awek kau tu nak campak mana?

Dengan selamba tapirnya dia cakap 'Ala, selagi belum kawen kira single la kan?'

Memang la selagi belum kawen kau masih kategori single, banganggggg.
Tapi apesal nak gelabah sangat sampai nak berpesan-pesan kat aku kalau orang tanya kau single ke tak, aku kena jawab kau single??
Mesti ada sebab kan?

Kesian aku tengok awek dia.
Awek dia memang tak la se-cun perempuan-perempuan simpanan dia but awek dia ada benda-benda penting yang didambakan oleh jantan-jantan keberet.

Awek dia ada duit.
Jantan keberet semua ni kesah apa awek dia tak cantik. Janji purse tebal.
Tapi selalunya, ikut pengalaman aku sikit sebanyak, kebanyakkan perempuan kategori tak berapa nak cun ni, diorang konfiden je balak dorang tak buat hal lain kat luar. Just like awek kawan aku ni la. Awek dia ni pulak bukan jenis bersosial sangat. And disebabkan dia bukan jenis sosial, dia beranggapan balak dia pun sama. Padahal dia tak tau balak dia jual kote.

Dulu aku pun pernah jadi awek konfiden.
Ex-bf aku yang dulu takde la kategori hensem sangat pun tapi buat-buat macam hensem je.
Mula-mula masuk matrik, sekali pandang pun aku tau kau sengkek.
Entah macamana aku boleh bercouple dengan dia. Masa aku start couple dengan dia, ada a few jugak yang rasa pelik. Like kamonnnnnnnnnnn, Diana dapat Fucker tu?
Aku pun sebenarnya rasa something gak bila dia terkejar-kejar aku. Series tak lojik.
Tapi disebabkan first time ada orang nak kat aku, aku memang tak pikir panjang. Terima je.

Aku faham kategori awek yang dapat jantan keberet ni.
Sebab aku pun macam tu dulu.
Bila kita tak banyak pilihan (atau memang takde pilihan lansung), and tup tup ada laki hensem nak kat kita, kita takkan ambik masa yang lama untuk fikir. Not because of that lelaki hensem, tapi sebab kita takde pilihan. And kita rasa insecure if kita takkan ada pilihan lain dah kalau kita tolak jantan ni.

6 bulan bercouple, aku dah rasa meluat dengan exbf aku.
Aku meluat sebab makin lama dia makin perasan hot, perasan bagus, perasan bijak, perasan glemer, ba bla bla. Tapi aku masih lagi continue the relation sebab aku tak jumpa sebab munasabah kenapa aku harus putuskan. Jadi, aku beranggapan aku je yang mengada-ngada nak meluat-meluat kat orang sedangkan orang tu tak buat salah apa pun. So, aku continue bercouple.

Dalam masa 6 months tu aku banyak berhabis untuk dia tapi dalam keadaan aku tak sedar (biasa la kan, tengah bercinta mana nak sedar duit habis segala. Sayang punya pasal la konon). Asal keluar pi outing je aku bayar makan, aku bayar movie, aku bayar bowling, dia bayar duit tambang je. Sometimes bila aku beli baju, dia just tengok je. Da la pandai buat muka sardin. Jadi aku pun rasa kesian. Aku pun belikan sekali baju untuk dia. Lama-lama kan dah jadi rutin pulak. Asal masuk mall je, dia dulu yang serbu area baju pastu acu-acukan baju kat badan minta opinion aku ok ke tak. Tapi tak beli-beli pun. Acu-acu pastu letak. Acu-acu pastu letak. Tu bukan apa tu. Nak hint kat aku suruh bayarkan la tu. Again, aku bodoh, aku pi belikan.

Until bila dia dah jumpa Mak Aji and Pak Aji, agaknya dia tengok makbapak aku pun macam ok je dengan dia, sayang je dengan dia (of cos mak aku suka sebab kau je yang berkenan kat anak dia), every cuti sem je, dia akan balik semenanjung and lepak rumah aku. Selamba la tido kat rumah, makan kat rumah semua. Padahal abang dia ada je duduk kat Subang. Mak Aji pulak baik gila. Belikan baju, belikan itu, belikan ini, until ke satu tahap dia nak balik KL takde duit, elamba call mak aku mintak belikan tiket flight. Yang mak aku pulak menyedari kesengkekkan bakal menantu, dah pi belikan tiket, masukkan duit pulakkkkkk dalam GIRO jantan ni.

Lemak la kan.
Last-last aku nampak jelassss yang dia sebenarnya bertahan dengan aku bukan sebab aku tapi sebab duit.
Dulu, dia realize aku boleh bagi dia duit.
Pastu dia nampak keluarga aku boleh tabur dia duit.

Sampai ke satu tahap, dia pulak yang lebih sudu dari kuah.
Nak beli baju yang branded je.
Makan nak kat cafe Pohon Mas je, taknak masuk canteen.
Tapi semua aku bayar.
Lepas tu boleh la pulak mintak-mintak aku duit.
Memang cilakabanat.

Bila dah ada "bank begerak" maka senanglah nak memperluaskan kebuayaan diri.
Lepas satu, satu, dia pasang awek-awek lain.
Belanja aku tak boleh, habiskan duit kat perempuan lain kemain galak lagi.

Last-last aku tinggalkan kau.

Kebetulan kawan saya terjebak dalam kes ni. Kawan saya ni dah kerja, ada kereta dan stylo gaklah. Tapi dia selalu dapat lelaki yang main kayu tiga, sebab couple dia jenis budak hot. Biasalah budak hot, ramai yang ada tendency pasang lebih daripada satu. Time tu, kawan saya
single. Baru lepas dikecewakan. Budak lelaki tu student lagi. Muda 3 tahun dari kawan saya tu. Belajar kat U***. Dia tu beria kata nak kat kawan saya ni padahal tak kenal sangat pun. Kenal
thru FB jer. Ayat memang power. Penipu gile. Cite sume cam bagus jer. Atok banyak harta. Belajar pointer tinggi. Bab, bagi nasihat memang macam Ustaz.

Oh yes!
Sejibik sejibon macam exbf aku tu.
Kalau bab bagi nasihat memang nombor satu. Sebab tu mak aku sayang dia sebab dia baik gilaaaaaaaaaaa, kalau cakap pasal agama ni kalah Ustaz Don.
Pernah satu masa tu aku at home.
Dulu aku mana reti pakai baju labuh-labuh ni semua. Semua baju aku bangsa tak cukup kain. And bukan dia tak tau pun aku memang suka pakai mini skirt, sleeveless, tube semua. Kat UNIMAS pun aku pakai macam tu gak, tapi kat rumah je la.
Masa tu kat rumah Mak Aji ada nenek aku.
Aku masak kat dapur, nenek aku tengah makan.
Masa tu aku pakai sundress tali halus.
Dia masuk dapur ambik kain lap tangan tu, terus tutup bahagian bahu aku sambil cakap "Tutup la sikit badan ni"

Aku macam wadefakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk???
Just because nenek aku ada kat depan so kau nak feeling-feeling ustaz sedangkan selama ni aku pakai baju tak cukup sifat kau tak cakap apa-apa pun????
Gila bahabi jantan ni.

And lepas tu nenek aku sound aku pulak "Dia sayangkan Diana tu. Sebab tu dia suruh Diana tutup aurat"

Aku angguk je la.
Kesian nenek aku. Kena tipu hidup-hidup dengan barua ni.

Kawan saya ni pun satu. Mudah percaya. Pastu memang suka yang stok hot je. Waktu first time saya teman kawan saya jumpe budak tu, saya tak komen banyaklah sebab gaya macam baik jer. Tapi lama-lama, saya tak percaya kat budak tu sebab ada budak pompuan komen buruk2 kat Fb dia. Saya mula stalk dia kat FB.

Lepas 2 bulan setengah dorang couple, barulah terbongkar rahsia budak lelaki tu. Rupanya pada masa yang sama ada 3 GF. sorang dah couple 6-7 tahun (since sekolah). Ada yang dah dekat 2 tahun (Budak ni yang banyak bongkar rahsia dan bantu penyiasatan saya). Sorang lagi kawan
saya.Yang ni GF2 yang dapat dikesan. Yang tak dapat dikesan, ada gak. GF yang dah couple lama tu dah hampir 2k habis untuk lelaki ni.

Masa aku couple dengan exbf tu pun kawan-kawan skolah aku ada yang terang-terangan cakap mamat ni (exbf aku) sumthing. Tapi masa tu aku buat dengar tak dengar je la sebab orang tak pernah ada balak, sekali dah dapat balak kan. Mana nak dengar nasihat member. Tapi dalam pada taknak dengar tu terdetik juga kat hati aku untuk siasat sendiri. Bila dah korek-punya korek, barulah tau aku memang kena kencing.


Mula-mula kiteorang plan nak balas dendam. Tapi, bila GF dia yang lama tu gitau, yang lelaki ni ahli Pekida dan kawan saya ada cakap family dia ni ada saka (based on story budak lelaki tu kat dia), kiteorang cancel plan. Apa yang saya pesan kat kawan saya, jangan contact langsung dan block dia.

Sama!!!!
I mean yang sama tu sebab modus operandi yang budak laki dalam email ni guna adelah sama dengan modus operandi exbf aku. Aku rasa memang inilah ciri-ciri saiko. Saiko ni dorang kuat berangan tau. Diorang banyak delusions. Selalu perasan orang suka dia. Selalu perasan orang dengki kat dia. Selalu membayangkan yang pelik-pelik. Selalu buat cerita yang mengarut as if benda tu betul-betul terjadi. Tapi bila benda tu really terjadi kat dorang, dorang la manusia yang paling glabah dulu.

Sebab tu aku rasa saiko-saiko macam ni selalu cakap dorang ada saka, dorang ada ilmu kebal, dorang ada tangkal hikmat, dorang ada keris sakti, semua tu sebenarnya untuk buatkan mangsa takut nak ambik tindakan. Macam exbf aku tu dia takde saka, dia takde tangkal tapi dia ada sawan babi.
Asal aku mintak break je nanti sawan dia sampai.
Kejap-kejap dia kata nak telan panadol sekotak dengan air coke.
kejap-kejap nak terjun jambatan.
Kejap-kejap dia pegang pisau.
Kejap-kejap dia ugut nak toreh diri sendiri.
Tapi tak toreh-toreh pun.
Burit kau la nak toreh badan kau sendiri. Kau nampak jarum pun kecut telo lagi nak peras ugut aku. Tuiiiiiiiiiiii.

So, kalau korang rasa nak ambik tindakan kat orang macam ni, pedulikkan dia ada saka ke, ada hantu ke, apa ke. Kalau kita rasa kita di pihak yang betul, ada aku kesah kau bela jin aprit sekali pun???

Aku cakap kat kau, orang kalau saiko ni dia tak berani mana pun.
Dia berani kat surface je.
Just like exbf aku tu. Beraninya takat CAKAP LEBAT je.
Nak terjun lombong la, nak bunuh diri la. Elok je aku tengok skarang tak mati-mati pun?

Contohnya macam akak tailor aku tu la.
CAKAP JE LEBAT.
Tapi takde apa-apa pun. Bila kita tunjuk kita ada bukti, dia yang back off.

Kepada yang jadi mangsa laki macam tu, tak payah la nak kecewa sangat kalau tak dapat jadi bini dia.
Tak rugi apa pun. Terasa rugi tak dapat laki hensem je tapiiiiii....Semua laki akan nampak hensem, bergaya dan hot kalau diorang berduit. Same goes to this jantan keberet. Dia nampak hensem sebab dia ada duit yang dipaw dari awek dia. Cuba awek dia tinggalkan dia sok, konfem nampak sengkek. Kita yang perempuan ni pun kalau ada duit pasti nampak cun. Money can't buy everything but money can buy solution, der.

KAYA KAN DIRI,  KAYA KAN PERIBADI

*tetiba ada pesanan khidmat masyarakat*