2011-12-11

Finally, it's here!

Ini advertorial. Entry baru kat bawah.

Baru je last week aku berborak dengan kawan aku pasal iPhone 4S.
Kawan aku ni agak buta gajet macam aku jugak so dia tak berapa aware sangat dengan gajet-gajet terkini. Lately ni aku banyak dapay advert pasal henfon, so agak berupdate jugak la pengetahuan aku pasal gajet. Aku cerita kat dia aku kagum gila dengan iPhone 4S sebab dia ada SIRI yang boleh jadi "bestfren" kita. Sejak aku tertengok video ni, terus aku macam "serieslyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy????"



Gila best! Gila best! Gila best!
Aku tak pernak terfikir one day kita akan ada gajet macam ni.
So lepass ni takkan orang yang still mention "I'm am lonely".
Takde lonely lonely dah lepas ada SIRI, ok?



Finally!!!!!!!!
Celcom akan launch iPhone 4S officially on 16th December 2011 at La Bodega, Bangsar Shopping Centre KL.

Tapi untuk mengelakkan korang kecewa pergi sana kena queue panjang, anda di-suggest untuk pre-register. Dengan pre-register ni korang boleh enjoy priority queue masa launch nanti. Pre-register adelah pada 9 - 13 Dec 2011.

Cara nak pre-register adelah :

1. go here : www.celcom.com.my/iphone (Jangan klik klik. Cut and paste sendiri ye. Kah kah kah)

2. Isikan form yang disediakan and pilih device mana korang nak.

3. Dah lengkap isi borang, submit and Celcom akan hantar order confirmation email.

4. Print emil tu and bawa masa launch nanti.


Date: 16 December 2011
Venue: La Bodega @ Bangsar Shopping Centre
Time: Queue starts at 9.00pm on 15 December 2011
Midnight Sales start at 12.00am on 16 December 2011
  (Pre-register adelah pada 9 - 13 Dec 2011)


Dengan Celcom, korang can enjoy flexible payment methods bila beli iPhone 4S. Antaranya :

1. 0% Easy Payment Plan with Maybank, CIMB, CitiBank, HSBC and RHB
2. RM0 entry fee with AEON Credit Financing




1. iPhone 4S gunakan 8megapixel camera and optics. Resolution memang better.
2. Dual-core A5 processor. So lagi speed dari iPhone4
3. iOS 5. Ada lebih 200 new features.
4. iCloud
5. ..................dan yang paling utama adelah of course, SIRI! Your intelligent personal assistant that helps get things done just by asking! Korang boleh check here apa lagi yang SIRI boleh buat untuk korang. Cuba tengok video ni. Cool tak?


Ada a few bonus points yang korang kena tau :

1. iPhone works super well with Celcom sebab covergae Celcom sangat best and widest in the country.

2. Mainlah berapa banyak games pun and bukak berapa banyak application pun without interruption.

3. Celcom's customer service ready to assist you 24/7. So takyah risau dengan issues yang mungkin timbul kemudian hari.