2011-12-08

Ceritakan yang best je, yang tak best jangan cerita kat aku.

Siapa pernah duduk A Famosa Resort?
Aku pernah pegi tapi 12 tahun lepas la...time tu baru bertunang, bawak En Wan balik kampung nak persembahkan bakal cucu menantu kat nenek aku. Tu jam nenek aku still duduk Tampin lagi. Memang everytime balik Tampin konfem lalu depan A Famosa tu cuma takde la nak menyinggah sangat, baik aku lepak kampung je.

Insyallah minggu ni aku nak tido sana.
Dulu makcik-makcik aku from Singapore ada duduk villa kat A Famosa tu. Yang ni memang wajib berlaku sebab rumah nenek aku takdela besar mana. Dah kalau semua anak balik, campur menantu, cucu segala memang berkepam la jawabnya toilet kat rumah sebab kat kampung bilik mandi ada satu, toilet ada satu. Mintak nyawa jamban tu manusia silih berganti berak non-stop.

So selalunya 2-3 aunty aku akan stay A Famosa.
Ada satu kali tu uncle aku cakap dia terjaga tengah malam and nak turun ke kitchen, kat tangga kan dia nampak ada 2 orang budak age 7-8 kot, lelaki and perempuan tengah main-main kat hall.
Boleh?
And uncle aku rilek je terus naik balik masuk bilik.
Kalau akuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!??

Ada member aku pun experience benda yang lebih kurang sama, tapi kat bilik.
Tak sure bilik kat villa or bilik kat condotel.
Tapi hantu ni baik la, dia tak pandang kawan aku, tak senyum-senyum or apa-apa pun.
Dia just enterframe kejap je.
Kawan aku tengah brush rambut dia depan cermin.
Tak tau camana tetiba dia terperasan ada satu imej perempuan lain tengah brush rambut jugak di belakang imej dia kat cermin.
Aku mula-mula macam tak dapat bayangkan apa yang dia cerita.

Dia cakap mula-mula dia sikat rambut macam biasa. Rambut dia takla panjang mana pun, baeah sikit dari ketiak. Tapi lebat.
Tengah-tengah sikat tu dia memang nampak imej dia kat cermin.
Tapi lama-lama dia perasan ada satu objek lain tengah menyikat jugak di belakang imej dia. Sebab dia perasan tu is bila dia menyikat, imej dia pun akan menyikat jugak la kan. Tapi benda tu punya imej menyikat lambat sikit dari imej dia. Contoh imej kau sikat sampai dah bawah rambut, tapi imej tangan lain di belakang imej kau tu sikat dia baru sampai kat bahu. Sial tak??

Kawan aku pulak jenis lembab.
Boleh pulak dia test balik sikat rambut 3-4 kali nak make sure kan kenapa imej ada double. Dah la double, lambat pulak tu. Pastu gi tanya husband dia lagi 'Cermin ni pelik la...lembab'. Padahal kau yang lembab! Kalau aku laaaaaaaaaaaa, memang dah terjerit terlolong kat situ.

Bila ingat balik cerita-cerita macam ni aku jadi tak seronok je nak pergi.
Baik aku duduk rumah nenek aku je.

Sesape penah gi A Famosa Resort tolong kembalikan keyakinan aku.
Best ke takkkkkkkkkkkkk????


Sent from my iPad