2010-11-26

Sorry



Semalam sepatutnya aku tido kat ward sebab nak jaga Rayyan.
Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kul 8.30pm aku balik.

Kali ni aku betul-betul takleh stay.

Ward yang dikhaskan untuk mak-mak tu bukanlah ward pun sebenarnya, dia macam dorm untuk mak stay kalau nak jaga anak sepanjang waktu.
Mula-mula dokter dah cakap 'You stay dari pagi sampai malam, then malam tu lepas bersihkan anak, you boleh la balik'.

Dengan bangganya aku cakap 'Eh, takpe. Saya tido sini'.

Sekaliiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Series aku tak boleh tido kat ward dengan keadaan wardnya yang :

1. Kat situ lah katil, and kat situ jugaklah pantry dan tempat tengok tv (takde partition ye) untuk seramai 10-14 orang.

2. Katil aku betul-betul sebelah pantry, so boleh tahanlah bau-bauan dia.

3. TV asiklah on dengan masing-masing sibuk tengok cerita Indon la, citer Rosyam Nor la, bla bla bla....bising.

4. Paling bestttttt - shower satu, toilet satu.

5. Kau tengah sedap pump tetek, nanti kejap-kejap bangla masuk ambik sampah, lap aircond (aircond yang suam-suam kuku) and ambik laundry.


So, semalam aku buat rayuan kat En Wan ambikkkkk lah aku balik.
Susu aku terus tak keluar dok sini sebab stress.

Bila aku balik, mak-mak kat situ pandang semacam je as if aku taknak jaga anak. Nak pass kat dokter and nurse jagakan. Tiba-tiba rasa diri macam mak yang tak berguna sebab taknak jaga anak.

Aku bukan taknak jaga, aku jaga.
Cuma nak tido kat situ memang tak boleh.
Mungkin jugak aku troma duduk hospital 28 hari last month and untuk menido di hospital for a few more days adelah tak menrangsangkan susu tetek lansung.

Sorry Rayyan, mama cuma boleh datang morning sampai pukul 10mlm.
Malam, Rayyan tido and nurse tolong bagi susu ok?
Don't noty noty.






Mungkin aku yang mengada-ngada kot, orang lain boleh stay, aku tak boleh.
Or maybe I am just not a good mother :(