2010-10-21

Perlu make over



Petang ni aku takde visitor, so aku bersiar-siar kat dalam wad. Pi la jalan-jalan jengok bilik baby, bilik utiliti, bilik ultrasound, semua la aku geledah. Biasa la kan, kepoh.

Tengah aku buat rondaan tu, ternampak la satu makcik ni tengah tunduk-tunduk macam nak capai something bawah troli. Aku tegur..


Aku : Ada benda jatuh ke, Makcik?

Makcik : Ha'ah. Tutup botol ni ntah mana pulak menyoroknya. Raba-raba tangan tak sampai.

Aku : Meh saya try jap.

Aku dengan tak ingat tengah bawak perut, boleh lak menonggeng tengah-tengah koridor tu nak carikkan tutup botol si makcik ni. Ok, dapat.


Makcik : Tima kasih la nak. Tangan tak masuk habis, nak tunduk tak larat dah. Badan orang tua, camni laaaa.

Aku : Takpe...

Makcik : Carik sape kat sini?

Aku : Saje je jalan-jalan, bosan duduk atas katil tak gerak-gerak.

Makcik : Sakit apa?

Aku : Ada komplikasi dengan baby. Tu yang kena tahan ni.

Makcik : Laaaaa...dah kawen ke????


Ok, masa ni aku terdiam kejap.

Apekah makcik ni tak sadar yang dia berada dalam WAD BERSALIN?
Dan aku pemakai baju PINK?

Kot ye pun nak beramah-mesra dan mengambik hati saya makcikkkkkkk, janganlah buat-buat tak nampak perut saya yang ke depan ni.

Or mungkin makcik ni ingat aku adelah akak cleaner.