2010-10-26

Kain batik memang menyeksa(i)kan

Gambar-gambar di sini adalah sebelum saya bertudung


Hari ni buat kedua kalinya aku sarung kain batik instead of kain sarung hospital sebabbbbbbbb...hospital tak cukup kain. Boleh?

Actually baju pun takde okkk? Aku pakai baju semalam. Seb baik aku ditakdirkan memiliki bau badan yang beunsur flora, fresh lagi, jadi tiada masalah. Tapi aku mintak jugakla baju baru kot-kot la nurse kat sini boleh tolong kan. Maklomlahhhh, aku kan dah jadi macam regular customer gitu.

Seb baik la Mak Aji bekalkan kain batik dia. Nak harap aku memang tak jumpa la kain batik. Dulu lepas bersalin Redza aku tak pakai kain batik okkkkk, aku pakai skirt! Mak Aji sound 'Kemain lagi kau kan, orang lain berpantang dah takde rupa orang, kau berpantang siap berskirt macam Cinderella!'. Abissss, kalau pakai kain batik kejap-kejap terlepas, kejap-kejap terlepas apekah motifnya? Baik aku telanjang terus! Dah la tak boleh memberi khidmat kepada suami, lagi kau nak jatuh-jatuhkan kain.

Masa berpantang dulu, masuk minggu kedua je, aku dah sarung jeans. Tapi maternity jeans la kan, yang pinggang bergetah tu. Semorang yang visit pelik apesal aku pakai jeans. Hahahahah. Itulah kelebihan orang yang beranak kot tingkap okkkkk. Bawah tak effect jadi boleh la pakai suar sendat-sendat pun takpe.

Selingan : Ya Rabbi!! Tabahkanlah hati aku. Dua orang baru masuk sebelah and depan katil aku ni dua-dua dah mengeluarkan bunyi mengerang. Siap menangis-nangis segala. Ni yang aku troma ni. Korang yang nak beranak, aku yang terpekit-kepit celah kangkang. Yang sorang 'Sakit makkkkkk'. Sorang lagi 'Amaaaaaaa!'.

Ok tetiba aku dah dengar dokter cakap 'ambik stretcherrrrrr!!!! Sorang dah 6cm, sorang dah 9cm!!!,

Oh, boleh gila aku dok sini lama-lamaaaaaaaaaaa.


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone