2010-10-14

Fw: [walk on wings, tread in air] New comment on Fw: [walk on wings,tread in air] New comment on F....


Fahamlah saya rupanya Diana dibenci hanya kerana dia tidak bertudung, tidak menutup aurat. Jika itu kesalahannya, dan kerana itu dia dibenci, saya dengan rendah hatinya memohon maaf.

Tetapi saya tidak faham adekah dengan kesalahan saya tidak menyuruh isteri saya bertudung maka saya dianggap memalukan Engineer muslim? Apekah kaitannya?

Perlukah saya canangkan kepada semua setiap sedekah saya?

Adekah ada orang yang peduli jika kami mengatakan kami juga menunaikan solat?

Perlukah saya ceritakan kepada masyarakat harapan dan doa-doa saya setiap solat?

Dan perlukah Diana menyatakan hasrat dan impiannya untuk bertudung kepada semua?

Jika anda seorang Anonymous lelaki, terima kasih atas nasihat kepada saya. Insyallah permintaan anda akan dimakbulkan. Diana sememangnya sedang persiapkan diri ke arah itu, cuma bukan sikapnya mencanangkan sesuatu yang belum pasti.

Jika anda seorang Anonymous perempuan, saya berharap agar suami anda sedar akan kelekaannya mendidik isteri yang tidak tahu menghormati perasaan orang lain dan sewenang-wenangnya menjatuhkan hukuman hanya kerana isteri saya tidak bertudung.

Jangan hanya kita merasakan kita tidak melakukan kejahatan, maka kita adalah sebaik-baik manusia.

Saya akan berhenti meng-update tentang Diana sehingga Isnin hadapan. Namun, jika masih ada ingatan terhadap dia, saya mohon doa dari semua.


-Ridzuan-



Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

From: Anonymous <noreply-comment@blogger.com>
Date: Wed, 13 Oct 2010 23:00:04 -0700 (PDT)
To: <aveo757@yahoo.com>
Subject: [walk on wings, tread in air] New comment on Fw: [walk on wings, tread in air] New comment on F....

Anonymous has left a new comment on your post "Fw: [walk on wings, tread in air] New comment on F...":

Perlu saya tegaskan, saya bukan anonynous yang pertama komen tentang bala semua tu !!!

Jika anda sudi mendengar nasihat :
Hadis yang berkaitan hal menutup aurat :
Ali bertanya: "Apakah yang ayahanda lihat di sana?" Rasulullah s.a.w. menjawab: "Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otak kepalanya menggelegak. Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dicurah ke dalam halkumnya (tekak).


Fatimah pun bertanya kepada ayahandanya: "Ayahanda yang dikasihi, beritakanlah kepada anakanda, apakah kesalahan yang dilakukan oleh perempuan itu?"

Rasulullah s.a.w. menjawab: "Fatimah, adapun perempuan tergantung rambutnya itu adalah perempuan yang tidak menutup rambut daripada bukan muhrimnya. Perempuan tergantung lidahnya ialah perempuan yang menggunakan lidahnya untuk memaki dan menyakiti hati suaminya.


Tiada siapa yang berhak mengaku orang ini masuk syurga, orang ini masuk neraka. So, tak perlu perli orang-orang yang memberikan nasihat sebagai ahli syurga atau ahli neraka.Cuma sebagai suami....bimbinglah isteri anda supaya menutup aurat atau setidak-tidaknya jangan mempamirkan auratnya untuk tatapan semua orang, kerana andalah yang menanggung dosanya bila merestuinya berbuat begitu. Kalau tak silap saya anda seorang Engineer lelaki (saya agak anda ini bijak - sebab orang bijak saja mampu buat thermodynamic, fluid flow atau theory reactor, material strength dsb)....dan anda memalukan golongan Engineer muslim jika terus bersikap begini.

Saya tahu lepas ni penyokong kuat anda mesti mempertahankan anda. Ingatlah.....kebenaran bukan berdasarkan ramainya penyokong....tetapi apakah perbuatan kita itu selari dengan kehendak Al Quran dan hadis.Dan jangan risau.....ini adalah komen terakhir saya.

Publish
Delete
Mark as spam

Moderate comments for this blog.

Posted by Anonymous to walk on wings, tread in air at 2:00 PM