2010-10-26

Dear Anonymous...

Semalam aku baca komen sorang anonymous yang tanya kenapa aku tak publishkan komen dia untuk entry yang aku tanya pendapat dokter about penyakit aku ni.

That's why aku bagitau, mana-mana Anonymous yang hantar komen, tolong at least tinggalkan jejak so that aku leh trace korang balik.

Actually komen this Anonymous biasa-biasa je, cuma she started her comment with a warning kepada pengkomen-pengkomen yang mengkondem dokter-dokter kat gov hospital.

Adik Anonymous, akak tak publish komen tu ada sebab. Bukan akak tak setuju dengan apa yang adik cakap tu tapiiiiiiiiiii akak tak publish sebab akak taknak berderetttttt tukang balas komen adik tu balik. So untuk mengelakkan blog akak ni jadi tempat bertekak, jadi akak tak publish. But, akak take note apa yang adik cakap.

Kepada anyone yang rasa nak bagi komen pedas ke, maki ke, apa ke, baik hantar terus ke aveo757@yahoo.com instead of hantar ke ruangan komen tu. Lagipun komen maki tu ditujukan untuk aku kan? Bukan untuk orang lain, to tak?

Sorry la kalau ada dokter-dokter from gov hospital yang terasa dengan entry aku tu. Actually aku pun baru first time duduk gov hospital so aku percaya tak semua gov hospital macam hospital yang aku duduk ni walaupun before ni macam-macam cerita yang menakutkan aku dengar pasal gov hospital.

Aku tulis berdasarkan pengalaman aku sendiri. Walaupun boleh je aku nak selitkan pengalaman orang lain sama. And memang betul pun dokter-dokter kat sini tak bagi explanation yang strong kat aku, that's why aku seek for 2nd opinion. Alhamdulillah, on the same day aku dapat feedback dari 4 org pakar from various hospital yang willing explain kat aku tentang condition aku. And aku puas hati dengan explanation dorang.

Maybe betul ada komen yang cakap dokter gov taknak terlampau transparent dengan patient sebab takut information yang dia bagi tak begitu tepat, ye lah aku faham, dokter pun manusia jugak. Tak lepas dari buat silap. Cuma kalau korang jadi aku yang tersadai 17 hari kat spital, of cos korang nak tau apa plan dorang, apa progress and all, betul tak? So, dokter...sila la bagitau.

Itu je la pengalaman aku setakat ni yang aku tak puas hati. But now since aku dah dengar explanation dokter-dokter lain, and dah tau what shud I expect, alhamdulillah, aku lebih relax.

Kes adelah ditutup.
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone