2010-10-19

Aku dan hospital...



Hi semuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
Lihat gamba di atas???
Itu gamba ambik dari webcam hokeyyyyyy.
Laptop sudah berada di tangan okkkkkkkkkkkkk.
Sangat gumbira di dalam hati!
Harap aku tak sangap lagi bengap duduk sini lama-lama.

Ok, update untuk hari ini.
Doctor kata aku akan berada di sini sampai bersalin. Tapi tak tau bila akan bersalin.
Rasanya awal.
Awal mana tak tau.
Malam semalam aku bercakap dengan doktor hati ke hati (ewahhh).
Sebab aku macam tak puas hyati apesal baby dah 1.2kg tapi kau taknak kuarkan. Hari tu kata boleh. Pastu tak boleh.
So this Dokter berterus terang, dia kata sebenarnya keadaan aku serius.
Cuma simptom tak keluar.
From the uric acid reading and BP menunjukkan aku ada potential untuk dapat sawan. Bila aku dapat sawan, baby boleh mati dalam perut. Worst case scenario, aku boleh koma or die on the table.

Ok.
Terdiam kejap.

Sebab tu dia kata selagi dia boleh monitor aku, dia nak kekalkan baby dalam perut sebab baby akan lebih ok dalam perut ibu. Tapi kalau keadaan aku kritikal, dorang takde choice melainkan keluarkan baby, masa tu 50-50 lah either baby selamat or aku yang tergolek 6 kaki bawah tanah.
Apa pun, aku redha dengan apa yang jadi, mungkin ini bahagian aku, aku terima.

Semalam, dokter dah start bagi aku HPT pills, see how it goes.
Ada umur panjang, dapatlah aku balik rumah.
Kalau tak, balik tempat lain la.

Tapi dokter kata, selagi simptom tu takde, keadaan aku masih boleh dikawal.
Insyallah...

Ok, skarang aku nak buat quotation.
Semua sila kembali ke task masing-masing. Jangan makan gaji buta baca blog yang takde ilmiah ini.