2010-08-10

Parcel



Tadi dapat parcel from Syaharani.

Memula aku blur kejap ni apehal ada parcel untuk Redza lak ni?? Ni sape pulak Syaharani nih? Tetiba nak buat baik ngan anak aku pulak? Ni gf En Wan ke apa ni?? (macamlah laki kau tu hot sangat ramai yang nak tekel kannn)

Then bila baca the mesej dalam tu, baru teringat. This girl yang jual telekung that day, yang aku buat satu entry pasal telekung then the next day dia sms say thank you sebab telekung dia dah ada orang beli.

Alhamdulillah.

Terima kasih ye, dik. (wahhhh, dapat hadiah je terus aku mengaku adik beradik)

Yang tukang buat entry telekung ni bilanya nak beli telekung?????? (<----- ingatan untuk diri sendiri!!)


Wah wah wahhhhh. Takat dapat 88/100 pun dapat present. Aku dulu dapat 98/100 pun kena menjawab ngan Mak Aji 'Apesal boleh salah dua soklan ni????'.
Baik aku tak jawab semua soklan terus. Dah tentu-tentu kena marah kan?

Masa tu aku pun terfikir gak, apesal orang lain dapat 100, aku tak dapat eh?
Disebabkab aku percaya yang aku dah study tapi tetap tak dapat-dapat 100 markah gak, jadi aku telah membuat kesimpulan bahawa ini adelah faktor genetik.
Bila mak bapak tak berapa bijak, maka anak pun takde lah bijak sangat.

Tapi, nak mampos kahhh kau menjawab macam tu depan Mak Aji?
Begitu jugak report kad tu dia sumbatkan dalam mulut kau.





Dan-dan time tu jugak dia suruh aku pasangkan DVD la, bacakan buku la.


Aku : Ija, bacalah sendiri. Ija kan dah pandai baca.

Ija : Ye la, Ija tau baca. Tapi banyak sangat binatang dalam buku ni. Ija tak tau nak buat suara anjing. Mama kan tau.


Tercekik kejap aku nak makan nasik.

Tapi memang betul pun.
Sebab asal dia taknak tido je, aku kuar bilik aku buat bunyik anjing menyalak.
Terus menggelupur naik atas katil.

Settle masalah.


Oh yes, pasal Redza. Hari tu masa otw nak pi KLIA. Dalam kereta tu cuma ada dia, aku and Pak Aji je. So, aku pun bual-bual la :

Aku : Lepas ni Ija nak mama mandikan Ija ke, Papa mandikan Ija? (saje je la, tau dah dia mmg nak bapak dia mandikan)

Ija : Papa!!

Aku : Alaaaa....abis mama nak mandi siapa pasni? (buat-buat sedih)

Ija : Mama kan mandi ngan Papa.

Aku : Eh, mana ada mama mandi ngan papa. Kan Papa mandi dengan Ija? (agak cuak dah masa ni sebab Pak Aji kat sebelah).

Ija : Ye, mama mandi dengan papa. Duluuuu, Ija masuk bilik tengok mama dengan papa takde. Pastu Ija dengan suara mama tetawa-tetawa dalam teilet (toilet) dengan Papa.


Boleh bayangkan tak betapa kejungnya aku dalam keta tu??