2010-06-01

Gold Coast Part 5



Lepas settle kat Q-Deck, kita gi settle perut pulak. Makan lagi. Padahal kat Q-Deck dah makan kek. Apa nak buat kan, bawak mak buyung saper suruh, terpaksa la makan je keje. Masa ni aku leh sumbat apa pun. Selera masa ni still ok lagi. Seb baik eh?
 


Tandoori chicken with cheese nan!! Marvelles!!

Tapi aku tak pasti kenapa muka aku jadi macam tu. Adekah kerana En Wan tak kasik aku makan banyak-banyak? Apa-apa pun memang cam lahanat je aku buat mukan camtu depan makanan. Seb baik Mak Aji dok jauh dari aku. Kalau tak konfem penampa dia dah melekat kat pipi gua.
 


Inilah satu-satu binatang yang aku tak sempat naik. Sempat ambik gamba je. Kalau korang pi GC, tolongggla naik AquaDuck ni. Ni adelah bas bercirikan amfibia. Dia leh jalan kat darat and masuk terus lam laut, transform jadi feri. Tapi mahal, rasanya beratus gak per head.
 


Walaupun sejuk, tapi selera tehadap eskrim tetap ada. Nak lagi kalau vanilla choc chip tu terdiri dari cho chip yang besar-besar penumbuk. Oh! Heaven!!
 


The next morning, En Wan breakfast nasik goreng. Siap tanya chef lagi halal ke tak. Chef dengan konfidennya reply halal, only vegetables.
 
'Abis, abang tak tanya dia goreng guna minyak apa?'
 
'Takyah tanya'
 
Sangat mudah okkk laki aku ni. Bedal je.
 



Ni pemandangan dari bilik aku. Agak dekat jugak dengan laut. Kalau tsunami jadi time tu, memang aku pasrah je la pandang tingkap tunggu kena simbah.
Bontot aku dah lebar sket kan?
 


Tunggu van ambik untuk pegiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii........
 


MOVIE WORLD!!!!
 


Ada berani naik roller coaster tu? Aku sorry la ok. Kalau tak pregnant pun takde keje aku nak carik penyakit naik menatang ni. Elok-elok aku sihat, terus kena kancing gigi kat atas tu. Ramai yang beratur naik ni minah-minah saleh. Yang aku tak paham tu, ko yang gatal bijik nak naik pastu bila benda tu terloncat-loncat kat atas, ko terpekik-pekik suruh stop. Akai ada?
 


Akhirnya Redza dapat gak tengok keta BatMan. Tapi masa ni Batman tengah breakfast kot, sebab we all sampai awal setengah jam. Masa ni dorang still test permainan, sorang pun takleh naik apa pun lagi. Semua melopong je tunggu masa nak main.
 


Sekali lagi tebiat makbapak yang syok sendiri sampaikan baju anak terangkat pun takde sape nak betulkan. Masing-masing gelupur nampak Daffy Duck (betul kan?) ngan Tweety Bird.
Masa aku nampak Tweety ni, aku lupa terus tengah pregnant. Dari jauh aku lari nak ambik gamba ngan Tweety. Ada sorang kawan aku kat U dulu panggil aku tweety, sebab ia kata aku tak benti bercakap just like Tweety Bird.
Bukan sebab kepala aku besar okkk.
  Kalau besar kepala, mungkin.
 
 

Menatang ni aku tak tau apa nama dia, Tapi sebab dia sangat kiut berkaler merah dan berskirt ijo, jadi kita ambik je la.



Memang macam Austin Power kan?

Mat Saleh ni segan ok nak pegang aku, sekali dia yang terperanjat tengok aku dengan gediknya landing atas dia. Ni cara-cara En Wan yang ambikkan gamba. Kalau laki aku takde depan mata, mungkin aku duduk terus atas dia.


Tempat yang Redza tunggu-tunggu...



Tapi gamba aku jugak yang paling banyak...tak kira di mana juga.


Nampak tak kepala yang bertudung tu. Itu adelah Mak Aji dan menantunya (blakang dia) sama-sama naik roller coaster. Memang diorang je yang berani. Pak Aji jangan harap okkk, sebab tu aku pun penakut. Banyak genetik Pak Aji melekat kat aku kot. So, En Wan takde pilihan melainkan memaksa mak mertuanya naik sekali. Seb baik mak mertua sporting.


Mak Mertua En Wan penuh bergaya depan roller coaster entrance...siap posing menyenget.



Redza mati-mati taknak naik benda ni sampai En Wan mengamuk-mengamuk suruh naik jugak. Ye la, dah bayar mahal-mahal sekali nak naik ferris wheel je, apa barangggg. Last-last dapat duduk sebelah awek mat saleh terus jadik macho kauuuuu. Memang sebijik bapak dia!!


Nenek yang menjadi mangsa keadaaan. Takkan atuk kot nak naik benadalah ni. Tak macho okkk. Nak suruh aku lagi la tak boleh. Muntah kang.



Takat ketapi bodo ni bole la aku naik. Itupun nak muntah dah sebab bergegar-gegar. Aku ni semua game aku naik nak muntah. Ko bawak aku kat kedai makan je konfem aku tak muntah.


Macam real je Pak Aji nak tahan bus kat BUGSTOP kan?


Bergamba je lebih anak aku ni, pastu orang lain dah sibuk bawak keta, dia sorang terkial-kial nak start enjin. Penyudahnya, asik kena langgar je la.


Kan aku dah cakap, dua-dua ni kalau suruh ikut berjalan punya la liat. Tapi kan, kejap-kejap aku kena ambik gamba dorang.



Antara show yang best kitorang tengok kat Movie World. Ni dorang tunjuk how they produce Stunt Film. Takde la semuanya guna khidmat stunt, ada certain angle tu guna khidmat Kasim Patalon...menipu je lebih, Tapi kita jugak yang kagum lebih-lebih time tengok. Sebab, dorang menipu ada gaya okkk. Tak nampak macam ditipu. Aku rasa Z. Lokman elok tengok ni.



Muka kagum sambil kontrol cun sebab kamera sedang dihalakan ke arah saya.



Terel tak? Terrel okkkkkkkkkkk


Disebabkan show dia best, baru ada mood nak ambik gamba kat entrance. Time memula masuk tadi taknak ambik gamba.