2010-06-28

Bleeding lagi



Apa la nasib aku niiiiiii...Sabtu malam bleeding balik. Dia bagi aku rest 3 hari je, pastu dia start balik. Puncanya, aku berdiri lama sangat kat Toys R Us tunggu Redza pilih mainan. Tetiba je aku rasa nak pitam. Seb baik sempat pegang En Wan. Memula ingatkan aku lapar, tapi pikir balik lapar apekejadahnya, baru je lepas makan Black Canyon. Takkan lapar? Tapi aku dah terasa sakit2 kat bahagian bawah perut. Balik rumah terus gi check spender, konfem! Berbulu je aku. Takkan la nak suruh aku baring doplohpat jam kotttttttttttt. Dah la pasni aku ngan Redza je ada kat rumah, semua benda nak kena buat. Habis kalau dah terbongkang atas katil je keje, apa kes?? Dokter pulak asik suruh aku bed rest. Aku bukan taknak rest la dokterrrrr, aku sangap okkk baring lama-lama. Boleh jadi bangang okk tido banyak.

So, aku decide takkan masuk opis selama En Wan gi Japan ni, dok umah je buat keje. No appointment. Nak meeting kalu, on skype.

Tapi, aku ni pulak satu hal punya tebiat kalau dah duduk rumah memang takleh diam. Kang mula la alu nak pegang penyapu, dah pegang penyapu nak pegang mop pulak, pastu kang dah siram pokok tangan aku gatal nak pi basuh porch sekali. Last-last aku tertonggeng jugak kat rumah ni sensorang. En Wan dah terpisat-pisat memikirkan apa jadik kat aku 5 minggu dia takde ni. Takut jugak ye jadi apa-apa kat aku. Ingatkan tak takutttttttttttt.

Apa-apa pun aku malas nak pikir la. Jangan masuk wad sudah. Tu je.

Tapikan, semalam aku mimpi lagi scary.
Cuak jugak la, cuma Pak Aji kata jangan pikir banyak sangat, banyakkan mengaji je.

Aku mimpi ada hantu dok berlegar-legar kat tepi aku tapi macam dia takleh datang dekat.
Dia macam nak hisap bleeding aku tu tapi tak boleh. Aku pun tak tau apesal tak boleh.
Yang aku ni pulak boleh selamba je tenung muka hantu tu tanpa sebarang efek. Tapi yang pelik, muka hantu tak menakutkan tau, cuma rambut dia panjang serabai and pakai baju putih tapi muka dia macam muka someone yang aku macam penah nampak. Cuma aku tak ingat saper, puas mengingat tapi tak masuk-masuk gak sape dia.

Tetiba teringat pulak satu komen kat entry hantu yang lepas, maybe ada kaitan aku selalu bleeding dengan 'benda-benda' ni. Cuma aku malas sikit nak ambik pot benda-benda macam ni. Bukan la berlagak berani, tapi entah la eh, malas nak pikir.

Tapi pelik eh, selama aku mengandung ni, asal mimpi hantu je aku mesti tak takut dengan hantu tu. Padahalllllll aku ni la manusia yang pertama sekali lari kalau hantu tu ada depan mata.