2010-03-18

Mimpi jumpa jodoh



Semalam akhirnya aku dapat balik nikmat tido malam sambil berselimut setelah seminggu aku kepanasan walau telah dibogelkan. Dah lama aku sound En Wan suruh panggil orang service aircond, dia taknak. Oh bukan taknak. Takde masa (lah sangatttt). That's why kalau aku lepak rumah, aku duduk bilik Redza sebab aircond dia perghhhhhhhh bak angin bayu membawa diriku sepintas lalu kuterkenangkan mu okkkk.

Akhirnya semalam, baru la En Wan ikhtiarkan something, itupun sebab malam kelmarin aku tido bilik Redza. Padahal mak mertua aku ada je kat rumah ni. Seb baik dia tak jenguk-jenguk bilik Redza, kalau dia nampak aku tido asing ngan anak dia, satu hal menjawab.

Gila panas okkk bilik aku.
Dia punya aircond macam hembus tak berapa nak hembus je. Pulak tu angin je lebih, sejuknya haram. Aku bengang, terus angkat kaki masuk bilik Redza.

Settle.

Pagi semalam En Wan bangun pi keje dia tak kejutkan aku pun dalam bilik Redza. Maklom laaa, bilik sejuk, tido aku pun terbabas la.

Selalunya kalau dia nak pi keje, aku memang hantar sampai depan pintu.
Hantar je la, buat breakfastnya tak.

So semalam aku tak hantar pun, dia pun tak kejutkan aku.
Ussually kalau aku tido nyenyak sangat, dia mesti jentik tetek aku kasik sedar. Jentik-jentik manja la. Jangan pulak kau jentik tetek aku macam ko jentik buah carrom tu. Bersilat aku kanggg.

Tapi pagi semalam dia menonong je start enjin keta, then blah.
Sentap la tu kan, aku tak tido ngan dia.

So malam tadi aku tengok dia ambik tangga, gi bukak aircond and cuci-cuci sikit. Barulah sejukkkkkkkk. Rupanya habuk banyak, ni kes orang renovate bilik hari tu la ni.

Tapi lepas betulkan aircond, dia senyappp je.
Tak cakap apa pun, tapi macam la aku tak nampak dia tengah tahan-tahan senyum kan.
Nak suruh aku say sorry la tu.

Okkk la. Aku say thank you dan keadaan menjadi normal.
Layan DVD sama-sama.

Time layan DVD aku pun tanya la soklan yang takde kena-mengena ngan movie yang kitorang tengah tengok. Aku memang macam tu, suka tanya soklan yang takde kena-mengena ngan situasi semasa. Kang kalau simpan kang, takut lupa. So aku tanya la.


Aku : Abang, tadi Di baca satu article kan, dia kata sebenarnya Tuhan dah bagi petunjuk dah jodoh kita, cuma kita yang tak sedar.

En Wan : Ye?(padahal aku tau dia bukan dengan sangat pun sebab tengah concentrate kat TV. Ahh, aku pedulik apa)

Aku : Contohnya kan dalam mimpi. Abang pernah tak mimpi yang best sangat, mimpi jumpa satu pompuan tapi bila bangun abang lupa terus muka pompuan tu?

En Wan : Ada gak.

Aku : Really? Di pun pernah.

En Wan : Camana?

Aku : Di pernah mimpi Di jumpa dengan satu laki ni dia pakai all white, kemeja lengan panjang putih and seluar putih. Hensemmmmm sangat. Di macam dah kenal sangat dengan dia.

En Wan : So?

Aku : Hmm, agaknya itu abang kot.

En Wan : Mana Di tau?

Aku : Ye laaaa, muka memang Di tak ingat. Tapi maybe Tuhan bagi hint kat tempat lain. Contohnya, abang pakai baju all white. Tiba-tiba Di kawen ngan Abang yang lagi putih dari Di (macam WTF je aku punya andaian kan? Tapi mamposlah). Masa kita kenal pun kita leh kamceng sekelip mata, tol tak?

En Wan : (smile)
Abang pun penah gak mimpi pasal jodoh ni.

Aku : Mimpi camana??


Dari posisi baring terus bangun mengadap dia sebab excited gila.


En Wan : Abang mimpi beli sari.






FINEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!