2010-03-20

Log in dapat duit



Menyampah pulak balik-balik aku dapat link untuk join 'LOG IN FB DAN DAPAT RM100'.
Asik-asik kena delete.

Kepada yang mencipta skim ni, toksah la nak menipu orang berdasarkan tagline mudah dan murah macam ni. Aku tau ko pun tak jadik-jadik jutawan lagi kan??

Mana ada macam tu punya senang nak dapat duit?
Mesti ada kejer yang kita kena buat jugak untuk dapat tittle jutawan tu. Pada yang dah dapat the link, jangan nak konfiden membayangkan yang asal log in je dapat duit. Asal log in dapat duit. Kalau betul la macam ni punya senang, konfem aku jual bisnes aku and start menghadap FB hari-hari. Best eh?

Mana-mana reward pun mesti datang dengan usaha. Reward yang besar takkan datang dengan usaha yang mudah takat klik-klik.

By the way, ada orang bagi link ni kat aku. So, to those yang nak tau lebih lanjut pasal 'LOG IN FB DAN DAPAT RM100 wtf', klik situ.

Bila aku habis baca article ni, teringat pulak kat someone.

Surprisingly seseorang yang appear to be so baik (baik la sikit dari aku. Kalau nak compare dari segi penampilan memang aku hancus la banding ngan dia) depan aku sangat taksub rupanya dengan bisnes log in-log in ni. Siap bagitau dia dah start dapat banyak duit dengan skim ni.

"Alhamdulillah. Murah rezeki aku".

Alhamdulillah la.
Murah rezeki kau.

Yang aku nak hujahkan kat sini adelah orang ni jugaklah (dan suku-sakatnya) yang bagitau aku (eh, bukan bagitau, NASIHATTTTT) :

"Jangan ingat apa yang ko ada sekarang, rumah besar, ada bisnes sendiri, boleh bercuti kemana-mana maknanya ko dirahmati. Kalau kita ni jenis pakai seksi, suka tayang body pakai swimming suit, tak mudah dapat rahmat Allah. Apa yang ko dapat tu semuanya istidraj".

Pehhhhhhh.
Memang best betul kalau dapat gunakan hukum agama untuk mengutuk orang.
Nampak la bertapis sikit kan.

Tapi bila skarang dia tengah taksub dan happy dengan skim cepat kaya a.k.a LOG IN FB DAPAT RM100, ohhhh dan-dan tu "memang rezeki yang dirahmati Allah" okkkk.

Mentang-mentang la ko tak pakai mini skirt.
Segala benda dirahmati.

Tapi tu la namanya manusia. Kalau benda tu memberi kepentingan kat dia, otomatik jadi BOLEH.

Contohnya time kecoh pasal boikot-boikot Yahudi tu ari, kemain lagi rajin hantar email kat aku pasal article-article barangan Yahudi. Siap sound aku suruh berenti bawak barang-barang US masuk Malaysia. Tak halal okkkk. Umpama memakan daging saudara kita yang telah dibunuh oleh Yahudi!

Tak cukup dengan tu, sound pulak hukum laki aku keje dengan orang Jepun (kafir). Apakelancaula sampai si jepun tu pulak yang ko nak babitkan?

Kalau kau bengang bonus ko sikit, jangan pulak orang lain yang takde kena mengena ngan kau, kau salahkan bangangggg.

Kalau ko ada masalah dengan aku, aku je la.
Jangan la babit orang lain lak.
Kang aku start main 'ni kepala bapak kau. ni kepala bapak aku. kalau berani pijak'. Nakkkk??

Baca link yang aku bagi tu.
Nilai la sendiri itu rezeki yang dirahmati ke tak.
Aku ni tak pandai agama. Maklomlah, suka tayang body pakai swimming suit kat blog.

Pendapat peribadi aku, kalau nak kaya (or senang), resepi dia THINK, FEEL and ACTION.

Think big, you will somehow aim big.
Bila kau think big, cuba rasa (feel) if apa yang ko think and aim to lojik ke tak.
Kalau lojik, then act.

Selebihnya doa and tawakal (ehhh, mode ustazah pulak. Tak sesuai okk)

So, kalau kau rasa dengan skim cepat kaya kau tu boleh buatkan ko kaya, go ahead.
Tapi janganlah sesuka hati mengharam-halalkan rezeki orang lain pulak.