2010-01-20

Ketat dada



Hari ni aku nekad nak beli laptop baru sebab laptop yang aku dah guna 5 years ni makin lama makin membabi. Dah la membabi time aku lom sempat save keje or half way nak abis donwload lagu. Time aku tengah galak berchatting tu takde pulak ko nak buat hal. Pastu kejap-kejap hang. Kalau aku on laptop dari kul 8am-6pm tu ada la dalam 5-6 kali kena restart. Tu pun aku terpaksa pujuk-pujuk je diri nak restart laptop balik. Seb baik la aku takde penyakit asal bengang je hempas barang. Kalau tak mesti skang aku dah ada patblas laptop, sembilan henfon dan tujuhbelas suami.

Semalam pi klinik sebab aku rasa dada aku sesak.
Macam nak semput pun ada.

Aku : Bang, Di mengah la. Macam susah sangat nak tarik nafas. Ketat je rasa. Dah tua kot.

En Wan : Tetek tu besar sangat. (sambil bentang sejadah).

Nak ngadap Tuhan pun kepala still ingat nak menggentel aku.
Tapi takpe.
Maknanya aku sentiasa dalam ingatan.


Biasa la kalau dah sakit tu memang mengada-ngada sket aku ni. Nak bersayang-sayang bagai. Padahal hari-hari tanya soklan yang sama.


Malam tadi memang gila babi punya batuk sampai aku kena duduk sebab susah sangat nak tarik nafas. Lepas sapu Vicks, aku tido balik tapi still batuk-batuk lagi. So En Wan dengan penuh kasih sayang urut dada aku, tanpa disuruh. Tapi mata pejam. Tak kisah la, janji dia
willing gak nak redakan batuk aku. Aku pun cam best la sambil tido ada orang urut dada. Dan terlena....

Tau-tau aku nampak muka dia cantik je melekat kat tetek aku.
Apa kes ni ha?



p/s : Laptop Toshiba ok kan?