2009-12-08

Duit banyak tanda hebat?



Tolonglah bagi aku buah fikiran apa gayanya aku nak buat kat orang yang sangat persistent (read : annoying gila babi) asik paksa aku join skim bisnes dia yang boleh dapat duit at least RM1000 sehari. Sukati la kau nak dapat berapa ratus ribu sehari pun tapi boleh tak cuba paham-paham kan diri yang aku dah kata aku taknak???!!!

Mula-mula aku kagum gak ngan dia. Bagus la budak ni. Dia nak kawan-kawan dia sama-sama senang macam dia. Tunjuk gamba pakai coat aje. Kereta jangan cakap la, haruslah BMW. Tak tau la berapa series, aku bukan paham sangat keta-keta ni. Siap tunjuk gamba duit berlepuk-lepuk atas meja macam dah tak heran sangat la ngan duit ni sebab dah banyak sangat.

Tapi lama-lama aku dah jadi meluat. Balik-balik asik snap gamba duit-duit dia (entah ye entah tak). Bertambah meluat bila dia sound aku 'Sampai bila kau nak harap kat gaji takat RM100 sehari? Bisnes aku ni takyah buat apa-apa, tido je pun boleh dapat duit!'

Tido dah boleh dapat duit? Gigolo ke apa ko nih?

Konfiden je aku earn RM100 sehari.
Ni la namanya underestimate orang lain hanya kerana dia rasa gaji dia dah cukup besar.

So untuk mengelakkan mulut aku dari mentalkinkan dia, aku elakkan diri dari mereply segala mesej dia. Dah aku ni jadi macam sombong tak tentu pasal pulak mesej member taknak reply. Kang kalau aku nasihat, dia kata aku dengki, tapi bila aku tak tegur aku rasa budak ni lama-lama sok boleh jadi takbur.

Perlu ke ko letak gamba duit ko yang bersepah atas meja, kerusi, lantai dalam page kau as if takde benda sangat la duit tu kalau takat RM1K.

Apekah motif?

So that orang percaya yang formula bisnes ko menjadi? Or gamba tu like apa orang putih kata a picture speaks a thousand words? So kami-kami yang membaca akan merasa kagum lantas benti keje and join bisnes kau?

Bagaimanakah pula kalau aku reply sms ko dengan MMS gamba ni :



Sukati kau la nak gaji berapa banyak pun. You lead your life, I lead mine.
Tapi kalau sampai merendah-rendahkan rezeki and life orang, itu bongkak namanya.
Duit banyak pun tapi kalau tak reti nak diuruskan dengan baik pun tak guna beb.



"Hari ni bisnes tak berapa nak maju, I boleh bagi you duit kertas je. Esok I janji bawak balik dinar emas"