2009-12-22

Berat ape eh?


Weekend lepas aku lepak Bangi lagi.
Almaklom le, orang dah ada anak sedara, mesti la nak lepak ngan baby baru.
Maka dunia telah menyaksikan aku mendodoikan baby untuk kesekian kalinya pada pukul 2 pagi sebab maknya dah terbongkang tak larat. Bapak dia naik syok pulak tengok aku sanggup bersengkang mata jaga anak dia, siap pesan 'Diana, minggu depan ko balik Bangi lagi kan? heheh..'

Tapi takpe.
Kena la practise dari sekarang.
Mana la tau kot usaha En Wan membuahkan hasil.
Selama ni takde hasil, asik menghadap buah je kejenya.

Sabtu ni, aku busy menjadik tukang buat-buat sibuk kat wedding cousin aku kat mana ntah, tapi dewan UKM.
Sabtu depan pulak, masih buat-buat sibuk jugak tapi untuk majlis aqiqah anak sedara gue. Yang pastinya aku tau aku tak berapa sibuk sebab dua-dua majlis adelah catering so nak sibuk apebendanya kan?

Dulu, asal ada orang kawen je, mesti mak aji ajak aku sekali. Memang cukup aku menyampah gi rumah orang yang aku tak kenal ni. Entah sape-sape punya rumah la dia ajak. Yang heran tu semua makcik-makcik ni kenal aku. Pastu semuanya bagi statement yang tak membantu menaikkan saham aku.

'Ohhh, ni la dia yang kecik-kecik tak suka pakai baju tu kan?'
'Ni ke yang lembikk je dulu, menangis je keje dia?'

Lagi horror ada satu time tu, ntah makcik mana la dok berdepan ngan kitorang time makan. Anak laki dia dok sekali situ. Sekali makcik tu sound kat aku 'Diana ingat lagi tak abang Ajin ni? Dulu masa sekolah tadika dulu abang Ajin ni la yang selalu mandikan Diana'.

Terasa diri dirogol dikhalayak ramai okkk.
Apa punya kesiyal la.

Walaupun ape sangat la yang ko boleh ingat takat mandikan budak umur 5 tahun, tapi sebab abang tu ada depan aku, segan jugak la. Rasa nasik yang aku makan tu macam pasir je rasa dia.




And this is another reader of blog yang takde ilmiah ni punya wedding, Ahad baru-baru ni. Thank you for the invitation. Congrats to both of you - Zuno and Zue. Marvelles reception ko dik. And kuih onde-onde itu adelah sangat best okk. Akak tak makan nasik, makan kuih ngan cendol je. Konon nak jaga badan padahal ambik onde-onde sampai lapan bijik. Tu pun seb baik queue panjang, kalau tak akak bangun gi ambik lagi.

Seronok aku tengok wedding reception zaman skarang. Grand gila. Mula la aku nak mengungkit ke-kampungan majlis aku kat En Wan.
Tu yang En Wan malas nak bawak aku gi rumah orang kawen sebab ni la.
Sepanjang jalan balik umah tu nanti aku dok tanya dia apesal kawen kita dulu takde potong2 kek?
Apesal kita kawen dulu pakai kanopi belang2?
Apesal kita kawen takde flower girl?
Apesal kita kawen tak gamelan? (apa ko ingat ko kawen ngan Tengku Mahkota???)
Apesal kita kawen kat jalan?
Apesal kita kawen tak grand?

En Wan jawab 'Ok lah. Esok kalau abang kawen lagi Di buatkan grand-grand'.

Aku serkupkan kepala ko ngan gong gamelan tu baru tau.



Pipi saper lagi tembam? Aku ke, budak yang pakai baju merah belang-belang tu?
(gila saiko dengan budak-budak pun nak carik jaki)


Memang lately ni aku banyak makan.
Maybe sebab nak period. (tapi takkan naik sampai 2 kilo kan, cakap je la ko memang kuat mentekedarah)
Tapi pelik la badan aku ni.
Macam pagi tadi kan, aku timbang 46.9kg. Tak breakfast.
Pastu tengahari kang timbang 46.0kg.
Pastu 47.1kg.
Now timbang 47.2kg.

Berat apekah ini??????
Tetiba aku terbayang cerita Thailand yang laki tu timbang berat dia asik naik rupanya ada hantu dok atas bahu dia. Tapi berat laki tu melampau-lampau sampai 200kg. Lojik la kan.
Aku ni takat naik sekilo je dah kecoh.
Tapi kalau toyol duk atas bahu aku, lojik tak berat dia naik sekilo?

Ok. Now tetiba aku takut. Sebab jam dah pukul 2.37 pagi.
Sendiri bukak cerita hantu, sendiri takut.