2009-11-12

Shooting



Today memang aku ambik cuti sebab Dapur Impiana nak datang buat shooting.
Aku bajet takat 6-7 snap je.
Sekali 2 jam setengah.
Gamaknya macam ni la kalau artis-artis buat photoshoot.
Walaupun aku bukanlah artis dalam ini cerita, tapi aku adelah pengurus kepada 'artis' yang diphotoshootkan hari ni.

Part interview paling best la sebab aku kan suka bercakap so orang tak tanya pun aku dengan rela hati bagitau. Ye ye aku paksa En Wan cuti hari ni sebab aku tak tau nak jawab apa kalau wartawan tu tanya. Kononnnnnnn. Sekaliiiiii En Wan adelah prop sahaja.

Pagi tu orang-orang dari kitchen cabinet aku datang buat touch-up. Aku ni tukang tunjuk dapur aje, dorang tu lagi la. Tukang buat dapur. Of course reader nak tengok hasil keje diakan, takkan nak tengok aku kottt.

Semalam, wartawan tu call bagi confirmation kul berapa nak datang pastu suruh aku get ready 5 benda yang aku suka dari dapur aku untuk aku share ngan readers.

Benda pertama yang saya suka dari dapur saya adelah bibik saya. Kerana kalau dia takde, saya memang menderita. Kerana saya tak tau mana dia simpan lesung batu ngan cutting board saya. Periuk pun saya lupa saya susun kat mana. Memang dia lah harapan terakhir saya atau kita hanya berpuas hati makan roti tisu di Seri Melur.

Benda kedua adelah .. ah beli la majalah tu nanti.



Kereta Dapur Impiana orang bawak pi outstation, so dorang datang ngan kereta Pengantin.

Kereta ni macam poket Doraemon.
Macam-macam diorang bawak keluar dari keta ni. Aku dok bayangkan bawak kamera biasa je. Sekali ngan payung dia, flash 3-4 bijik, entah apa lagi aku pun tak tau nak sebut menatang tu.





Aku pun tak tau kenapa aku boleh terselit kat hujung tu nak jugak berdiri tepi abang kameraman. Mungkin gila glemer agaknya.




Esok aku kena gi Melaka.
Day trip.

Malam, gerak ke Kota Bharu, Kelantan sampai Ahad.
Perlu angkut motobot sekali tak?