2009-05-27

Sorry la..tadi tu aku bukan sengaja update macam tu, series aku bizi


Apa ko ingat aku gi Singapore tu nak gi attend parti liar yang semua asal YM aku je
'Best tak gi Singapore?'
'Banyak shopping?'

Tengkorak korangggg.

Aku keje okkkk.
Kejeeeee.

Aku gerak Ahad lepas dengan ditemani oleh En Wan ke airport diiringi dengan sedu-sedan dari aku sendiri. Sendiri pergi sendiri nangis. Laki aku takde efek bini nak pergi berjuang, siap bleh layan Lady Gaga lagi.

Asal nak kena pi outstation je mula la aku stress, nak ngamok je. Semua benda tak betul. Cuba kalau laki aku ikut sekali. Dan-dan pantat aku panasss je takleh dok lelama kat rumah. Time-time tu gak aku semangat nak pi outstation.

Dah la kat flight tu aku berpeluh-peluh nak maintainkan diri sendiri.
Biasalakan kalau dah kena naik katerbang, agak menyerupai beruk jugak la keadaan aku kat atas tu.
Series tak tentu raba aku rasa nak menghabiskan 50 minit.
Dah la bumpy.
Boleh jadik gila aku dok lelama kat atas.

Sampai je kat Grand Copthorne Waterfront Hotel, letak beg, terus bukak laptop.
Presentation tak siap.
Dah la aku yang kena present.
Tapi apa-apa hal kita pekena dulu apa-apa yang patut.

Ni pun satu hal jugak.
Selama ni pi Spore lepak rumah makcik, ni dah kena pi keje satu hal pulak nak carik makanan.
Hotel tu memang tak certified halal, the only hotel yang certified halal kat Spore is Royal Plaza hotel, tu pun sebab Brunei Royalty punya.

Seb baik semua fastfood kat sana dah ada logo HALAL, so kita seranggggggggggggg....McD.

Pastu malam tu aku cirit birit.
Seb baik collegue aku takde apa-apa.
Kalau dia pun sama naik cirit, konfem toilet tu berkepam.

Aku pun tak sure if aku salah makan memang mustahil. Terlebih makan, ada possibility.
Ataupun aku stress pikir pasal presentation.

Apa-apa pun aku tetap melangkah masuk ke bilik meeting dengan langkah yang agak konfiden walaupun aku berdoa supaya aku terberak-berak sampai pengsan so takyah present. Ahh, best.


Itu adelah nama saya.
Nama penuh saya adelah Diana Montana Ishak.




Tapi kalau anda melihat gamba ini boleh lah juga memanggil saya Diana Montel-a Ishak.

Baju ni babi okk, series aku nampak cam mengandung 4 bulan setengah.

Yang muka kaler pink tu adelah collegue aku. Tak payah la mukanya disiarkan di sini.


Ni geng-geng yam senggg.


Aku tak sempat nak snap satu mamat dari India, Rahoul Mehra. Dah tempias-tempias artis dah tang nama tu. Muka bleh tahan cuma bulu dada dia sampai ke tengkuk. Geliiii.
Dia punya English takde bunyi slumdog lansung! Series British. Terkesima aku kejap. Tapi statement tak boleh bla 'Do you familiar with Indian movies?'

'Quite. Why?'

'Do you think you know Kajol?'

Erghhhhhhhhhhhhhhh. Plis, not again.

Aku jawab 'NO'.


Allicia Hall yang jakun tak penah makan soft shell crab, tak pernah makan shrimp broth, tak penah makan ikan siakap stim, let alone bila aku suruh dia rasa rambutan.


Ni Monday nite, dinner kat apa ntah nama restaurant tu. Tapi Chinese restaurant la. Walaupun tak serve pork tapi kembang-kuncup jugak la anak tekak aku. Tetiba je aku transform jadik vegetarian. Seb baik aku dah terer makan sayur.

Minah Australian ni punya slang betul-betul menyusahkan aku. Aku memang struggling with her accent. Gila exaggerate. 'Ai kam iye to dai' (I come here today).

Pebenda dowhhh, aku tampa kangggg.

Mat Salleh yang Scottish tu pun aku leh faham lagi.

Tapi kira ok la ngan accent aku yang sangat jawa rangers ni.
Ah, tak kisah la.

Yang laki baju putih tu ye ye je aku speaking ngan dia sampai berbuih-buih terbabas-babas grammar aku, ingatkan dia dari HK ke, Taiwan ke, sekali dia cakap 'Enggak makan ketam?'.

Terdiam aku kejap.
Dari Indon rupanya.
Patut la masa aku borak ngan collegue aku dia senyum-senyum je. Seb baik aku tak mengutuk.

Apa-apa pun meeting went well.
Makan best.
Hotel best.
Front desk takde yang hensem.
Banquet pun takde yang hensem.
Tilam dia tinggi, best.
Yang tak bestnya takde saper peluk aku masa tido.

Tapi skang dah pukul 1 setengah pagi, aku pula yang tak tido-tido lagi padahal tukang peluk dah standby je ni.

Ok la....