2008-11-11

Tag lagi lagi lagi

Tag dari lindosh + hunny...

RULE #1 People who have been tagged must write their answers on their blogs and replace any 1 questions that they dislike with a new question formulated by themselves

RULE #2 Tag 5 people to do this quiz and those who are tagged cannot refuse. These people must state who they were tagged by and cannot tag the person whom they were tagged by and continue this game by sending it to other people.



1. If your lover betrayed you, what will your reaction be?
Aku ni dari dulu sampai skarang bangang lagi rasanya kalau masuk bab-bab ni. Aku susah nak detect kalau dia sedang mem-betraykan aku. Tapi slowly benda tu aku akan dapat sensed dengan sendiri.

Prinsip aku senang je, kalau buat salah, and kalau orang tu dapat tau, ko mengaku je la. Tu je pun aku nak tau, sebab aku paling tak suka benda yang melibatkan aku, aku dengar dari orang lain. Kalau ko dah taknak aku lagi, aku nak tau apa salah aku je. Aku tak mintak ko datang balik kat aku, sebab bagi aku, kalau orang tu dah taknak and ko paksa-paksa gak, benda tu takkan jadik as enjoying as before, so buat apa paksa kan? Cuma ko bagitau WHY, tu je. Pas aku dah dengar ko blah la, apa ko ingat aku nak stalk-stalk ko ngan awek baru ko? Ko ingat banyak sangat masa aku nak ikut bontot ko? Aku ni spesis yang lebih rela mengalah daripada aku menang tapi sepanjang hayat aku sakit hati. Ko dah taknak aku kan? So selamat jalan. Tapi kalau ko datang balik kat aku or buat-buat mesra 'Hi, how are you? Care for lunch?'. Jawabnya PUKIMAK KAU LA BARUA!!

And aku paling pantang lover buat aku tergantung-gantung tak tau hujung pangkal tau-tau senyap. Gentle la sket beb, time nak menggentel pandai carik aku, bila dah boring lesap meruyup hilang ntah mana. Come on la brader, kalau pandai mengayat, pandai la jugak nak explain bila kantoi, ok?


2. If you can have a dream to come true, what would it be?
Aku nak kerjaya aku mengembang dengan sekelip mata.


3. Whose butt would you like to kick?
Eh, aku memang tetiap malam main sepak-sepak bontot ngan En Wan.


4. What would you do with a billion dollars?
Kasik aku dapat RM500 ribu dulu boleh tak, malas la nak ambitious sangat bayangkan billion-billion ni. Billion kat Kompleks PKNS tu aku tau la.


5. Will you fall in love with your bestfriend?
Tak dapatttt.
Bestfren yang chenta kat aku ada.

Wakakaka.
Nasib la kalau ada yang terasa.

Tapi aku boleh terima kalau ex-bf jadi bestfren dengan syarat aku lagi hebat dari bini dia.
Cuba korang tanya laki ko jap lagi siapa bestfren dia. Ada nama aku tak dalam senarai?

ahak ahak ahak ahak.

dush! dush! dush!
tendang perot sendiri.


6. Which is more blessed, loving someone or being loved by someone?
Aku dah penat sayang orang sebab kalau aku sayang memang aku sayanggggggggg sangat sampai bf aku tu akan jadi cam takpela, dia memang sayang aku, so tak kisah la kalau aku tak call tak sms tak email sebab dia takde hal, dia mesti carik aku punya.

Ha, camtu la.

So, aku blaja sayangkan orang yang sangat sayangkan aku.
And it works, aku semakin sayang En Wan.

Ha, jangan ada sesaper nak blaja-blaja sayang laki aku.
Aku ajar ko kanggg.


7. How long do you intend to wait for someone you really love?
I've found mine..:)


8. If the person you secretly like is already attached, what would you do?
Good question, indeed!

Memang aku penah minat kat sorang mamat ni yang dah berpartner.
Nak menggatal dengan dia tu jangan harap la kan, lain la kalau dia yang tackle aku.

Muahahahahha.

Ok, ni pengalaman ye.

Ada sorang mamat ni yang aku sangat la berkenan. Tetiba je aku gatal pepek minat gila babi ngan mamat ni. Tapi aku tau dia dah kawen.
Nak lupakan je?
Apa ko ingat aku leh concentrate ngan keje kalau lupakan dia camtu je?
Nasihat bodoh tu ok.

So, aku try berkawan dengan dia dulu. Soklan favourite aku tanya is how's family, how's wife, kids, bla bla bla. Selalunya, laki yang tak horny dengan semua pompuan, dengan gumbiranya cerita pasal wife and anak-anak dia. Laki yang bak kata chics spesies 'pengote' ni selalunya masuk bab wife je mula la kata 'dia boring', 'i selalu gaduh dengan dia', 'dia tak respect i'.
Biasa la kan, nak jual kote.

Bila dah kenal dia, wife dia, anak-anak dia, slowly rasa crush bertukar jadi crack. Bukan sebab takde chemistry, tapi bila kita dah 'kenal' family dia, kita akan rasa benda tu macam tak patut je nak buat. So, baru la aku leh dengan tenang melakukan kerja-kerja seharian. Takde dah nak berangan bercinta ngan laki orang. Melainkan kalau ko yang nak bercinta ngan aku, akan aku pertimbangkan.

Pangggggggggg!!
Kena penampar En Wan.


9. What do you pray each day for your loved one?
Doa rahsia.
Nanti korang tiru doa aku.

Pangg!!!
Kena lempang lagi.

Mintak dipanjangkan umur, disihatkan tubuh badan, dipermudahkan segala usaha nak mencapai kejayaan, diringankan beban dalam mencari rezeki, dikurniakan rezeki yang murah lagi halal.......panjang doa aku siottt. Tengah-tengah doa, kawan aku selamba sound 'sikit-sikit dah laaaa'.

Cibai.

And setiap kali En Wan keluar rumah, aku orang yang paling takut kalau apa-apa jadi kat dia. Walaupun dia tu kengkadang menyakitkan hati, tapi dia tu jugak orang yang paling hampir dengan aku.

Walaupun aku tak berapa sayang dia, tapi dia tetap laki aku.
Boleh tak buat ayat camtu?


10. What takes you down the fastest?
Bila orang yang aku dah bagi peluang kedua still repeat the same mistake.
And dengan harapan aku bagi peluang ketiga.
Actually tak bagi peluang pun boleh sebab second chance selalunya won't be the same. Tapi tu la kan, aku kan bangang, senang benar nak kena tipu, so bagi la second chance.

Hasilnya sangat membabi.

So to that someone, kalau ko nak baik-baik ngan aku lagi, sorry la buto.


11. How would you see yourself in ten years time?
41 tahun tu.

Masa tu carrier pun dah makin ok, hopefully.
Aku kekal bahagia dengan keluarga aku skarang. Itupun dah cukup.

Sangat takut okkk, sebab for lelaki, life begins at 40!
Jangan aku nampak En Wan masuk kelab dangdut dah.


12. What do you really want at the moment of responding to this tag?
Aku nak makan, sebab bau bibik masak lauk asam pedas.


13. What kind of person do you think the person who tagged you is?
Sengal lindosh ni.
Hunny, aku lom kenal sangat. Tapi readers aku baik-baik, aku tau.

Weh lindosh, aku datang penang ok hari tu, no phone ko aku takde.
Tapi aku dah sampai padang kota, merasa la apa itu pasembur.


14. Would you rather be single and rich or married but poor?
Single and rich.

Kalau single and poor takpe dowhhhh, tak menyusahkan orang.
Tapi kalau married but poor, berat sket.

Kalau dah kawen, tanggungjawab tu bukan pada ko sorang je. Ada laki, ada anak, berapa mulut tu nak makan? Kalau dah susah, abis nak bagi anak ko makan apa? Nak kasik tetek sepanjang hari? Umur budak tu 2 tahun boleh la ko nak sumbat tetek, kalau budak dah 12 tahun pun ko still nak sumbatkan tetek jugak dah sumbang mahram namanya.

Kalau dah nama miskin takkan still nak letakkan tanggungjawab cari rezeki kat laki sorang. Dah nama pun susah, kena la sama-sama carik. Abis kalau dah sama-sama kena keje, anak ko nak letak kat mana pulak? Nak bagi bersepah? Semua ni kena pikir.

Aku cuma berdoa supaya aku tak jadik sesusah ni, sebab aku pernah lalui benda ni dulu. Cuma makbapak aku masih bekerja, boleh la takat nak masuk KFC 4 bulan sekali. Kang orang kata tak penah rasa pulak. Biasa la, orang-orang kita...


15. What’s the first thing you do when you wake up?
Tarik langsir, bukak tingkap.


16. What’s the character must have in your partner?

a. Funny
Sebab aku suka gelak so ko kena pandai buat kelakar. Kalau tak, biar aku buat lawak pastu aku gelak sendiri.

b. Responsible
Tak kisah la kalau ko nak make-up keta ko, janji apa yang ko patut sediakan kat anak bini ko buat.

c. Good looking

d. Good looking

e. Good looking
Korang buat-buat tak nampak je la point c-d ni, orang poyo memang penyakit dia camni.

f. Brilliant
Ko tak semestinya kena book smart, straight As, janji ko bijak.
Bijak buat keputusan, bijak handle keadaan, bijak tangani masalah rumahtangga and tempat keje, bijak memikat isteri, bijak..bijak..kita minom duluuuu!!

g. Considerate


17. If you fall in love with two people simultaneously, who would you pick?
First, kena isolate.
Kenapa kita boleh minat dua-dua?
Adakah kita minat or kita sayang?

Pengalaman sendiri jugak.

Aku pernah minat someone masa aku dah bertunang dengan En Wan. (see? gatal tak?)
Dah ko jauh, aku perlukan perhatian, dia sangat memahami. (Ada macam bunyik Norman Hakim tak? Auwwwwww)

Memula aku rasa aku sayang dia.
Tapi aku sayang En Wan jugak.

Takpe, I gave it a try.

Aku keluar dengan dia time lunch hour.
Tapi aku bagitau siap-siap aku dah bertunang.
Tapi aku gatal jugak.

Dah keluar makan, keluar weekend, bergayut kat phone, emails, msgr, bla bla bla.
Last-last aku rasa ini bukan sayang, ni minat je. Luckily, masa aku keluar dengan dia tu aku tak jiwang-jiwang. So, takde hati yang terluka, I hope so..

So, kalau ada rasa terminat ngan laki aku tu, baik ko isolate.
Kalau tak pandai nak isolate, meh aku isolatekan isi-isi perut ko.


18. Would you forgive and forget no matter how horrible a thing the someone has done?
Aku rasa dah bagitau dah dulu, I do forgive but I do not forget.
Macam yang aku cakap earlier, kalaupun ada second chance it wont be the same anymore.


19. Do you prefer being single or having a relationship?
In a relationship.

Boring siott dok sensorang.
Kalau bertekak pun, bertekak ngan partner.
Kalau single, ko nak bertekak sorang-sorang?
Ke Tanjung Rambutan jawabnya.


20. Would you leave your family behind just to chase your dreams?
Bergantung pada apa yang aku nak buat.
Setakat ni lom lagi.







Tag dari hafiza illyana...

1. Sudah pukul berapa sekarang?
Jam aku cepat 10 minit, ko tengok la jam ko sendiri.

2. Apa mood sekarang?
Saya tiada berperasaan skarang.

3. Rasa hendak buat apa sekarang?
Nak mandi. Berlendir ketiak aku, panas gila wehhh.

4. Kalau ada 'magic' sekarang rasa hendak buat apa?
Nark kira duit yang tetiba je ada depan mata. Wah..tu diaaaa…pompuan pengikis punya statement, duitttttttttt manjang.

5. Rasa hendak tengok cerita apa sekarang?
Aku tengah dok depan tv yang tak ber-on, tak kuasa nak tengok apa-apa cerita pun.

6. Keluarga sedang buat apa sekarang?
En Wan kat kilang, aku kat living room, Redza kat hall ngan bibik layan cartoon.

7. Apakah waktu makan sekarang? Sudah makan?
Makan pebenda lagi ko ni, baru kol 5!

8. Rasa hendak duduk bersama siapa sekarang?
Of course la dengan En Wan. Walaupun baru je tadi lunch ngan dia. Biasa la, aku sentiasa ada benda nak cerita kat dia.

9. Dan Dia/ Mereka sedang buat apa sekarang?
Ni saper la yang buat tag ni, redundant punya soklan. Tadi ko dah tanya ‘keluarga sedang buat apa’, ni ko tanya lagi. Aku silambam kang saje je.

10. Macam mana cuaca sekarang?
Is the very hot. Dah 2 hari aku dengar guruh gedegang gedegung tapi tak hujan-hujan gawk. Eksyen semata.

11. Kalau ada tunai sejuta di tangan sekarang, hendak buat apa?
Tu yang tanya tu dengan harapan aku nak bagi ko sikit? Jangan harapppppp.

12. Rasa hendak souvenir daripada siapa sekarang?
Aku tak berharap orang belikan aku souvenir sebab aku pun malas nak belikan orang apa-apa. Dari ko belikan aku barang baik ko belanja aku teh tarik.

13. Setelah menjawab beberapa soalan survey ni, apa mood sekarang?
Aku dah kata kan, aku takde perasaan skarang. Kang dari aku takde rasa apa, tetiba aku naik hantu kangggggg.

14. Jadinya, sudah pukul berapa sekarang?
Tengok...dia tanya balik. Memang nak kena penampar dia ni.