2008-10-16

Ubat yang menggatalkan aku..


Ni ha, pil yang aku makan tu.
Aku beli masa bulan pose lepas.
Aku memang dah tau pepek aku alergik ngan cendawan. Kalau makan cendawan mesti keputihan. Tapi ada aku pedulik sangat putih ke tak putih? Janji apa yang masuk dalam perut aku adelah sedap.

Tapi sebab macam tak boleh khusyuk nak terawikh asik terkemut-kemut tahan gatal, so aku stop makan cendawan and beli Kacip Fatimah Manjakani ni.

2 hari makan ni, pepek aku ok. Kering dan harum.

Eh, camne aku boleh tau pepek aku wangi??

TETTTTTTTTTTTTTTT!!!!

Hahahahahhahha.

Ubat ni selain hilangkan keputihan (tetiba je aku jadik promoter), ia juga memperkasakan kewanitaan semasa memperkosa suami. Ubat ni la yang kata, aku tak kata.
Lagipun aku takde rasa apa perubahan pun.
Laki aku kata aku lagi terer kalau tak makan ubat ni lansung.

Now aku dah stop makan cendawan supaya aku tak payah makan ubat yang macam bau longkang ni. Ingat tak aku ada bagitau after a few days aku makan ubat ni aku cirit birit sampai lembik? Aku rasa ubat ni dia ada agen pencuci usus jugak. Tapi sehari tu je la aku jadik penghuni jamban, esok tu takde dah.

Tapi aku noticed sejak aku makan ubat ni badan aku naik bintat-bintat. Tapi bukan bintat-bintat yang sampai bengkak badan macam ko makan seafood basi. Ni jenis yang bintat 3-4 bijik kat lengan, pastu lepas aku sapu bam gamat dia hilang. Jap kang dia pindah kat betis lak 3-4 bijik. Pastu hilang. Tapi very constant punya bintat. Sepanjang hari aku terkeruk-keruk. Ye ye je aku spray satu rumah siap perambat En Wan cuci kolam ikan dia siap aku spray air kolam dia ngan Ridset tapi dia tak tau. Nak mampos?? Kalau ada ikan dia mati sok, aku nak cakap Sime UEP cuci tangki air, ada klorin banyak.

Until aku terfikir maybe ubat ni yang menjadi dalang kepada kegatalan yang semakin menjadi-jadi. Gatal kat dalam tu biasa la kan, semorang tau.

Kena inject se-das malam tadi kejap je bintat semua surut.
Doktor tu yo yo je susuh aku straight balik rumah sebab dia kata ubat ni panas, nanti aku akan rasa pening pastu tido.

Takde pongggggggggggggggg.

Macam torchlite mata aku sampai 1am semalam.

Work.
Aku rasa makin penat bila keje sendiri.
Sebab semua kena buat sendiri.
Cuma lab ada orang buatkan.

Tapi sangat satisfying.
Sebab kita sendiri buat keje from scratch.
At least stress dia tak macam dulu.
Lebih flexible.
Cuma kena kuat semangat.
Kalau ikutkan semangat sebenar-benar aku, nak je bangun tido kol 10am.

Thank God En Wan selalu bagi statement 'Takde duit, abang jual keta ngan henfon awak. Kredit kad semua abang tarik'.

Takut wooooo keta kena tarik.
Camne aku nak merayap.
Sengkak ulu ati dok umah manjang siallll.

Ada reader YM aku bagitau aku dah baik now, dah jarang mencarut which is TAK BEST dia kata.

Korang memang sengaja taknak bagi aku jadik role model untuk belia-beliawanis negara kan?
Saje je nak suruh aku menjadik pencarut yang tegar.
Which is....takde hal la.

Aku memang dari sekolah dulu tak suka jadik role model. Nak jadik contoh kepada adik-adik junior, sentiasa bertatasusila bila berada dalam kawasan sekolah semata-mata taknak kena demerit dan memberi salam kepada semua senior yang melintas depan kau (pehal wehhhh??? kalau nak ajar budak respek senior bukan ngan cara suruh bagi salam. Tak kira la saper melintas depan saper, kalau ko rasa ko perlu bagi salam ko bagi je la, pe kes nak tunggu aku bagi lak?)

Mungkin sebab tebiat aku yang payah di ajar ni la yang buatkan aku selalu je jadik mangsa di-attack senior.
Tapi adekah aku kesah?
Adekah aku jenis yang pedulik ko nak maki aku?
Adekah aku mati diragging?

Balik-balik ko yang mati kutu.

Aku tau nilai-nilai tu semuanya murni.
Tapi aku ni pelik dan maybe jugak bodoh sombong.

Lagi sekali...ada aku kesah????
Hehehehe.

Aku penah buat dekkkk ngan sorang pakcik aku yang memang taraf pakcik, bukan bau-bau bacang punya kes. Kuang ajar ek?
Memang kalau ikut senioriti, dia lagi tua, kita kena hormat. Apetah lagi dia sumone yang bergelar PAKCIK.
Tapi kalau ko pun jenis yang tak respek orang, sori la aku nak hormat kau.
Aku tak pernah ajar diri aku sendiri hormat orang tua TAK TENTU PASAL.
(menangis mak aku baca ni kang..)
Aku lebih suka hormat orang kalau orang pun tau hormat kita tak kira la ko tua ke muda ke.
That explains kenapa aku tak kisah yang umur 10 tahun muda dari aku nak panggil aku 'DIANA' instead of KAK DIANA. As long as ko hormat aku, aku akan bagi the same in return.

Dah..dah..aku nak buat keje sambil mengadap takbir Suci 3 untuk ke lima kalinya.