2008-07-16

Probs


Banyak problemSSSSS today.

Pertamanya, bangun je pagi problem aku TAKNAK GI KEJE.
Ni sebenarnya penyakit lama yang misteri yang makbapak aku cukup menyampah.
Penyakit ni mula di-discover masa aku masuk boarding skool.
Memula tak sabar-menyabar nak pegi, after a while, terpeleot sket, terus nak quit.
Aku ni jenis kalau aku dah kata taknak, rentikan la segala bentuk nasihat atau pujuk rayu, jawapan dia tetap NO jugak.

So problem awal pagi adelah taknak gi keje.

Sampai opis semua malaun ni mana ntah hilang, mentang-mentang bos kat Brunei masing-masing melenyapkan diri. Tetiba dorang text aku 'Please make urself available for the video conf with Aust at 11am'.

Pebenda dowhhhh??? Ko nak suruh aku masuk meeting tu material semua takde kat aku, tau-tau nak attend. Pebenda aku nak merepek depan mat saleh nih?

Seb baik meeting tu sejam, elok je meeting habis dorang pun balik. Cam gampang okkk, masing-masing wat muka cam terkejar-kejar nak masuk meeting. Pirahhh, aku ludah sorang-sorang kang.

Sebenarnya aku tak tau pun bos aku takde. So bila diorang cakap bos gi Brunei, lepas je meeting aku terus pack barang, call En Wan ajak lunch, lepas lunch balik umah. Tak ke sihat sejahtera tu? Takde keje aku nak dok opis. Bos ada pun aku leh ponteng inikan takde.

In between tu, satu problem lagi aku terpaksa layan.

Mamat tingkat 7.
Kronik gila.
Sangat kronik.

Dalam lift, pagi masa nak masuk opis.
Kebetulan aku parking keta sebelah keta dia and aku tak perasan dia still ada lam keta, smoking.
Bila aku nak ambik laptop baru nampak muka dia lam tu.
So we all naik lift sesama.
Lift ramai la pulak orang. Kejap-kejap benti so kitorang yang awal masuk ni asik la terkebelakang.

Dalam pada tengah bersesak-sesak tu, mamat ni boleh pegang tangan aku!!!!
Gampang ke tak?
Aku terkujat sampai takde suara keluar, aku pandang muka dia, dia leh buat seolah-olah dia dah biasa pegang tangan aku. What the fuck la babi?

Aku tepis and berdoa cepat la sampai tingkat 7 biar ko brambos.
Lift benti kat tingkat 7 dia leh taknak keluar!!
Bila orang yang turun tingkat 8 keluar, tinggal aku ngan dia je berdua lam tu. Aku dah cuak gila. Series cerita aku cam cerita tamil aku tengok empat tahun lepas, minah tu terkunci dalam bilik air ngan satu mamat stranger tapi mamat ni hensem, takpela kalau kena raba pun. Mamat tingkat 7 ni pun agak hensem tapi berbulu dan aku tak kosser la nak layan kote dia.

Aku tanya pesal tak turun?

'Takpela, I teman u sampai atas'

Alahai cairnya aku dengar, sampai rasa nak ludah kat muka kau.
Sampai je tingkat 10, aku tak tunggu terus keluar tak toleh dah.
Agaknya dia tau aku bengang dia meraba aku lam lift tadi, bertalu-talu call masuk. Walahweiiii aku geli sial benda macam ni. Ko tu dah kawen, aku pun dah kawen dan aku sangat tak cintakan kau, so boleh tolong pegi mati?

Sampai saat aku type entry ni pepek aku geli ok ingat balik tangan dia yang berbulu tu pegang tangan aku. Saper kat blakang umah ada tanah lebih, bak sini aku nak samak, tapi aku taknak tujuh jenis. Aku nak tujuhblas jenis tanah.

Kasim patalon punya jantan keberet.
Geli aku nak pegi opis. Geli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Memang kuang ajar la kan main raba-raba lak.
Aku upah orang liwat ko kat basement kang.

Aku tak berani nak bagitau En Wan lagi. Kalau dia baca blog ni before aku sempat bagitau, aku boleh bayangkan dia mengamuk macamana. Aku rasa pagi-pagi esok aku kena bagitau. Sekali dia kata 'Di, benti keje'.

Fuhhh!!!!
Konfem aku benti, tak tolak beb.

Tadi aku lunch ngan En Wan dengan selambanya dia cakap :

En Wan : Abang ingat nak beli la bangunan ni, nak bukak bisnes.
(amboi chanteknya muka kau, duit keta dah abis bayar?)


Aku : Abang nak bisnes apa?

En Wan : Bisnes awak tu la. Biotek.

Aku : Baik abang bukak bisnes yang ada kaitan ngan keje abang. Buatla servicing kompeni ke.

Abang : Abang mana reti. Abang tau service awak je.
(pastu senyum-senyum)

Aku dah spot perangai laki aku.
Kalau out of nowhere tetiba dia kuarkan statement cam kes lala tu, pastu kes service ni pulak, mesti malam tu aku SELESAI.