2008-07-30

Budak marketing tolong YM aku plisssss


Aku rasa bulan puasa sok makin tak berupdate jawabnya blog ni.
Sejak aku puasa, otak cam lembebbbb. Nak update blog malas, nak buat keje malam-malam malas, nak gi keje siang lagi la...tak puasa pun aku memang dah malas.

Semalam aku gi discuss future plan dengan former boss.
Best gila jumpa ex-bos aku. Memang se-geng tak kira dari topik bisnes, topik klorga, apetah lagi topik mengumpat kompeni lama, memang aku la batu apinya.

Actually ex-bos aku dah ambik satu budak lab. Budak ni akan join lepas raya. And this budak is currently my customer. Patutla hari tu aku jumpa nak discuss pasal projek sequencing dia kata dia tak lama kat sini, lagi 3 bulan blah. Ko blah pun ko jumpa aku balik. Seb baik dia tak kerek dengan aku. Kalau tak, aku tak sign payslip kau. Wah, berlagak siallll.

Rupanya nak run bisnes ni bukan senang.
Ex-bos aku cakap, bulan Januari lepas dia takde income lansung sampai kena pinjam 10K kat orang nak rolling duit buat beli itu ini. Itu cara-cara dia dah letak a few thousands. Pun kena berhutang lagi. Alhamdulillah skang dah stabil and that's why dia benarkan aku join dia.

Masalah sekarang pulak asal dapat order from customer je ex-bos aku dah takut. Kang customer order banyak-banyak mana nak cekau duit buat beli barang?

Takde order pun susah, ada order pun susah.

Kesian pulak dengar cerita ex-bos aku macamana dia nak sustain the business awal-awal dulu. If only aku ada sekali masa tu, boleh aku sama-sama susah dengan dia. Ini la namanya kacang lupakan kulit.


PICTURE REMOVED

Memulakan, aku bukak publisher, pastu cut and paste gamba sendiri. Pastu tak tau nak letak kat blog sbb dia bukan jpeg file. Pastu bangang-bangang tak tau nak letak jugak, print pastu scan, save ke jpeg baru boleh letak kat blog. Lepas tu kannnnnn, ada seorang mamat Jepun yang yang tetiap malam horny, mengYM aku.

ejey.m (7/31/2008 1:26:22 AM): pasal pic ko tu

green apple (7/31/2008 1:26:27 AM): pic apa?

ejey.m (7/31/2008 1:26:29 AM): xyah print n scan balik

green apple (7/31/2008 1:26:34 AM): ohh..ahh..ajar2

ejey.m (7/31/2008 1:26:36 AM): ko guna PrtSc je

ejey.m (7/31/2008 1:26:45 AM): gini bebeh

green apple (7/31/2008 1:26:46 AM): ohh..print scren ekk

ejey.m (7/31/2008 1:26:54 AM): yapp

ejey.m (7/31/2008 1:27:07 AM): apa saja yg kuar kat screen ko leh save jd JPG

green apple (7/31/2008 1:27:16 AM): jap aku try

ejey.m (7/31/2008 1:27:57 AM): ko print screen, then kalu ko ada Photoshop ke ape ke ade?kalu ada guna photoshop then start New File -->Paste

ejey.m (7/31/2008 1:28:14 AM): kalu xde gak, guna PAINT je, bukak New File-->Paste

ejey.m (7/31/2008 1:28:20 AM): pastu save as JPQ

ejey.m (7/31/2008 1:28:23 AM): JPG

ejey.m (7/31/2008 1:28:33 AM): masa sblm save tu edit la mana patut

THANX!!

Ni yang aku suka kawan ngan suami-suami orang nih. Bukan sahaja manjang horny, tapi juga sangat berilmu dan baik hati. Untung bini korang. Bagus. Pilihan yang tepat.
Eh, laki aku pun golongan berilmu dan sangat baik hati tau. Tapi sebab malam ni aku kena siapkan keje, so dia self service.

Berbalik pada citer bisnes, skang aku tengah berhempas-pulas sepenuh daya dengan penuh kesengsaraan bersarang di dada taknak guna credit card sampai hujung tahun. Taknak shopping tetiap minggu. Pegi mampos ngan SALE.

Tak hingin!
Tak hinginnnn!!!
Tak hinginnnnnnnnnnnn!!!!

(bangun pagi-pagi kena sebut motto ni dulu, kasik semangat untuk diri sendiri)

Motif taknak shopping and taknak guna kad kredit?

Sebab mana nak tau kot-kot sesak sok nak run bisnes, nak bawak stock masuk ke, aku leh kuarkan kad kredit aku yang limit tak sampai 3K tu. Ada sesape yang berbesar hati nak offer aku kad limit 40K? Sila ke depan.

Aku sebenarnya ada keje nak kena buat ni. Aku kena buat flyers guna publisher. keje tak jalan, aku test letak gamba aku dulu. Ngeheh..alasan.

Selama ni haram aku nak buat benda camni. Ni semua budak marketing punya keje. Gi supermarket aku tau la.


Oh yes, hari ni punya cerita. Mamat tingkat 7 tu kan hari ni belikan aku Big Apple.
6 bijik.
Semua donut bercoklat.
Pastu dia call.

'I tau you tak makan coklat, tu I belikan untuk ofismate you'.

BABI.