2008-03-20

Skandal dengan bini sendiri


En Wan demam lagi.
Asal malam je demam.
Pagi je ok.
Esok aku akan pastikan dia dapat MC, dok kat umah dendiam.
Ko pegi keje jugak, ko siappp!!!!

Tadi lepas makan KFC, lepak-lepak jap depan TV tengok Diari AF. En Wan bukak satu cerita.

Satu kilang dia kecoh dia ada skandal.
Oppsssss...apesal ada skandal pun nak kena bagitau aku?
Bukankah skandal itu adelah rahsia?
Dan sangat tak patut untuk didedahkan kepada isteri?

Selasa baru-baru ni aku lunch ngan dia, so masa aku fetch dia kat kilang, ada la satu mamat ni nak kuar lunch gak. Aku perasan dia dok usha-usha keta aku. Tapi aku takde la pikir apa-apa, maybe sebab keta aku sangat terang kalernya dan park lak betul-betul depan muka Pak Guard, so sah-sah la dia nampak keta aku dulu kan.

Bila En Wan kuar and masuk keta aku, aku tengok mamat ni dan beberapa mat-mat yang lain pandanggggg je. Pandangan semacam. Ok, takpela, sukati kau.

Sampai kat restoran, En Wan kata HR manager and a few frens dia makan kat meja blakang. Dan aku pun malas la nak toleh, kalau toleh pun bukan aku kenal.

Sampai je kat opis, si HR manager ni kecoh pi report kat bos En Wan yang En Wan ni ada skandal. WTF???
Kalau ada skandal pun apa yang ko kesah?? Dia skandal ngan bini ko ke yang ko cam kena renjatan letrik nak pukul canang sekampung??

Pastu segala mat-mat yang nampak En Wan ngan aku tadi pun sudah pass-pass the message yang En Wan ada skandal. Puas la pulak En Wan nak kena explain kat muka sekor-sekor yang itu bini dia.

Soalan aku, apehal la ngan sesetengah orang kat Mesia ni?
Suka sangat prihatin (read = jaga tepi kain orang)
Ini bukan prihatin namanya. Ini namanya KEPOH.
Dah takde topik lain nak sembang gi buat la cerita pulak.

Yang aku heran tu, ko tak penah pun tengok muka bini En Wan camne, alih-alih ko kata aku ni skandal dia??

Hmmm...ke En Wan penah kenalkan pompuan lain kat kengkawan dia??