2007-12-13

Azie & Meng - The Wedding


Bestnya dapat pegang laptop sendiri.
Rindunya kat Dr Mus aku ni.

(Dr Mus adelah nama manja laptop aku)

Nak cerita pasal penat and busy dah naik muak.
Tapi aku nak bercerita jugak tentang kegedikkan aku berjalan-jalan kat HUKM petang tadi.
Aku ada appointment ngan satu doktor ni, nak bincang pasal mRNA. Punyalah department Dr ni dekat ngan main lobby, aku nak jugakkkk menapak jauh-jauh semata-mata nak merayap carik bilik yang ada tulis nama Dr Mus.

Hahahahahha.. GATAL!

Ok, tu je nak cerita.

Esok tengahari aku ada sessi beramas-mesra dengan Santa Claus di Hilton KL.
Bos *** open table untuk Krismas lunch. Terpaksa la ajak aku sekali walaupun aku sorang je yang tak sambut Krismas, saper suruh ajak aku lepak kompeni ko kan?
Apa lagi, ni la masanya nak join Kelab Melayu Mabuk.
Muehehehehe.

Dajal. Dajal.

Sori la, aku sejak lepak *** ni memang tak berapa nak tune sket.
Kejap nak mengamuk, kejap nak berhibernasi, kejap nak menangis, kejap nak mengawan. (yang ni selalunya tak berapa nak sekejap).

Ahad lepas wedding kawan aku yang sesama lepak Kenny Roger's last week, AZIE.
Ada gak orang nak kawen ngan ko..

Memula tak plan nak gi. Ingat nak gi Ahad ni kat rumah Meng (laki dia). En Wan sibuk pulak Ahad lepas nak bawak bala tentera Jepun dia shopping kat Petaling Street la, Chow Kit la, apa benda kejadah lagi ntah aku pun tak tau. Last-last tak jadik sebab si jepun ni semua dah keluar sendiri.

**aku tanya Azie, pesal elok-elok nama Faizal boleh tukar jadik Meng?? Azie kata, dulu masa kat boarding school, laki dia suka fly curik mangga kat luar pagar skolah. So, kengkawan panggil dia Meng sebagai penghormatan kepada MENG-go (Manggo)**



Elok je lepas pengantin potong kek, diorang naik pelamin jap nak begambar. Ntah makcik saper la nak potong kek tu, sekali kek tingkat atas tu jatuh, hempap kek bawah. Betul-betul depan bijik mata aku ngan Ann. Makcik tu punya muka aku cakap ko, toreh lima kali ngan pisau Gillette pun tak kuar darah. Ambik koooooo...mana nak nyorok.




Boleh dikatakan agak penat jugak la aku tunggu duorang ni kawen. Kejap gaduh, pastu baik, pastu gaduh balik. Gaduh benda-benda yang menggelikan pusat aku. Benci!!
Bila tengok muka Meng ni, ingat balik kes pusat.

Meng : Pusat I gatal la.

Azie : Apsal?

Meng : Entah. Pusat I kena resdung kot.

Aku agak benci jugak la ngan Meng ni kalau terbayang muka selenga dia.


Ann yang sentiasa lone ranger ke majlis-majlis rasmi. Boifren sorok kat rumah. Payah betul kalau nak ajak MatNor join. MatNor ni saper??? Ke laki aku? Hwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.


Si gemuk dan si keding. 



Macam mengandung pulak pakai baju Mak Aji ni. (nak salahkan baju jugak)