2007-08-09

Tuhan itu ADIL


Pagi-pagi lagi bos panggil tanya kenapa aku tak puas hati dengan re-issual of promotion letter.

So aku bagitau la aku tak puas hati sebab apekejadah nak re-issue balik sedangkan aku memang dah pegang post tu lama. And kalau betul re-issue sebab kita dah regrouping ok, fine. Tapi kenapa kena siap ada probation?

Kalau betul ada probation, meaning mesti ada increment lepas probation kan?
Tapi dia kata takde.

'Ok la, I guess I'm the unwanted one. Maybe I should tender this time.'

'If that is what you want, it's up to you'.
Ooooooooooo...up to me ekkkkk???

Aku terus kuarkan ini :






'Ok, before I resign, I nak tengok account report, PnL, stock, and what is my portion. I'm on the BOD list since 2005. Maybe you can ask our auditors to perpare my cheque'.

HAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
TAU TERGAMAM!!

Ko ingat aku tak prepare semua menatang ni?
Aku dah ambik semua file director aku kat Maybank siap suruh diorang stamp certified true copy lagi.

SO, WHAT NOW?
Tadi berlagak sangat dengan aku kan?

Lepas sejam tadi, big bos aku datang bagitau diorang akan review balik package aku.

Kang senang macam tu.
Yang ko nak carik pasal pehal?

Aku dah agak dah, bos baru aku tu yang lelebih.
Saje je nak tunjuk pandai.
Tapi sebenarnya bodoh.
Sebenarnya takde increment pun takpe, director fee aku tak hilang. Tapi, jangan la carik hal pulak dengan aku. Aku tak kacau pantat ko pun.