2007-07-29

IMPIANA


Elok je Redza discharged, dan dan tu jugak aku rasa tekak aku perit.
And...kesudahannya aku demam sampai la di saat dan ketika aku menaip entry ni. Tapi esok kena gak pi opis sebab dah bederet appointment aku kenselkan.

Skang ni, aku kat hall, melepak sambil tengok Bujang Lapok buat ke-seratus juta kalinya, and mak metua aku baru sampai petang tadi nak jaga cucunya yang berpangkat Laksamana ni. Mak aku dah bising suruh carik maid jugak. Dia tak sampai hati nak letak cucu dia kat day care. Bukan taknak Mak Ajiiiiiii, kalau dapat yang senonoh takpe, ini dapat yang bangang tak ke buang duit aku je bawak masuk dia kat sini. Tapi aku rasa someday aku akan carik maid jugak. Laki aku pun macam willing nak gamble balik semula kat maid ni.

Aku pun rasa takleh nak handle semua benda sekaligus. Boleh tu boleh la, tapi tak le seperfect mana. Penat tuuuuuuuuuuu. Skang ni menyapu and mop umah pun dah skip, kalau dulu hari-hari, skang dah selang sehari, selang dua hari...mau esok sebulan tak bersapu. Baru la berkerak.

Aku balik Tganu Jumaat lepas.
Aku sampai umah from opis dalam kol 7.30pm macam tu, terus mandi, makan and gerak. Letih okkkkkk. Mintak nyawa gitu.

Laki aku pun gatal.
Dah tau penat, nak jugak balik malam tu jugak. Sudahnya aku terlibat sama mendrive. Tapi sampai Kuantan je, pastu dia sambung.

Esoknya, kol 11am baru aku bangun. Redza pulak masa tu asal malam je shivering, ubat masuk kot mulut, kot bontot semua dah habis, sampai kena beli kat farmasi Kuala Trengganu, demam still tak kebah.

Tapi laki aku still nak bawak aku pi Cherating gak.
Sebagai ganti sebab aku tak jadi ikut dia pi Tokyo.

Ada ke Tokyo nak dibandingkan ngan Cherating???
Baik bawak aku pi Kajang je. Boleh gak makan satey.

Tapi memang suprise la.
Dia bawak aku stay kat Impiana.
Bilik dia........BESTTT!!!!!
Laki aku kata dia upgrade bilik tu. RM270++ per nite. Kira ok la.
Apa-apa je la, tapi yang penting bilik dia BEST!
Hotel dia BEST!
















Yang kurengggg sket sebab masa tu Redza tak sihat.
So kesian gak kat dia.
Waktu siang dia ok, time malam je, macam burung hantu aku ngan Wan berjaga gilir-gilir. Harus la masing-masing mata macam spotlite.
Tapi kalau tengok gambar2 Redza kat sini ...hmmmm dia macam orang sakit ke??












Malam tu aku plan nak makan dalam bilik je, boleh lepak tengok TV.
Laki aku insist nak makan kat coffee house gak, dia nak aku makan tenggiri steak sebelah kolam. Apa kena entah. Aku pun ikut je la, sambil bawak laptop, bleh gak check email.








Elok je makanan sampai, Redza dah terbatuk-batuk muntah. Demi menutup kemaluan diri sebab orang lain dok toleh-toleh kat table aku, aku mintak dorang hantar semua makanan lam bilik. Akhirnyaaaa candle lite lam bilik.






Dah, takleh citer banyak-banyak. Aku baru lepas telan ubat selsema ngan batuk, high jap.