2007-06-13

Epilog cinta dari Bromley (takde kena mengena ngan entry, saje je sebab aku tengah dengar lagu ni)


Hari ni aku dapat new offer letter buat kali keduanya di kompeni yang sama. Tak penah terjadik rasanya kat tempat lain.

Aku ingatkan offer letter tu ada sekali tulis segala package baru, segalanya hampas tebu belaka. Big bos aku kata yang package baru diorang akan release 22 June nanti. Offer letter ni just letter of re-designation in allignment with grouping integration je.

Baik toksah panggil offer letter!
Kalau setakat nak bagitau aku ranking apa, ko ranking apa, ko ingat aku pedulik apa pun ranking aku?
Aku nak tau gaji baru aku berapa laaaaaaaaaaaaaaaa.

Satu yang aku dapat rasakan sejak grouping ni adelah........bos baru aku adelah punca utama yang bakal menyumbang kepada potensi aku untuk mendapat sakit jantung.

Tak boleh ikut la cara keje dia. Aku ingatkan bos lama aku dah cukup menambahkan sesak dada, rupanya yang baru ni lagi alkojo (alkojo ni pun aku tak tau apa bendanya). Aku sampai taknak angkat kepala takut ternampak muka dia. Sebab aku tau dikala mata kami berpandangan, dia pun akan seraya berkata 'How's your division? Can hit target or not? I need updates'. Padahal baru je 20 minit lepas aku bagitau 'TAK HIT'. Takkan setengah jam lepas tu dah hit kot. Kepundekkan betul.

Tapi kira hari ni kegabraan dan kebodohan aku makin kurang compared to Senin lepas. Senin lepas aku rasa macam nak mintak tukar ke unit operation, biar aku jadik tukang hantar barang, bawak lori. Sambil bawak lori boleh isap rokok jap, bukak lagu kuat-kuat, boleh singgah pi beli goreng pisang jap, parking je kat mana-mana nanti saman kompeni bayar, takyah susah-susah nak pikir target ni semua.

Dalam semua 24 points job description aku, takde satu point pun yang terlepas dari perkataan 'report'.

Ko nak aku buat apa sebenarnya nih? Kalau setakat nak prepare report manjang, baik aku dok umah, report siap aku emailkan je, boleh?

So, sebab bosan asik stress, aku pun email-email la customer-customer lama. Tetiba aku terpandang satu nama Dr ni yang memang best gila. Aku suka jumpa and borak-borak ngan dia. Kalau Dr tu best maknanya dia apa?

Yesserrrrrrrrrrrrrrr..maknanya dia adelah sangat hensem.
Dia juga adelah sangat bijak.
Dia juga adelah sangat pandai buat lawak.
Dia juga adelah sangat pandai mengayat.

Dan saya juga adelah sangat gatal menggeletis sekali.
HUAHUAHUAHUAHUAH.

Dr ni chinese, aku suka borak ngan dia sebab kitorang sesama biotech background, so best sikit la kalau borak pasal bisnes ni. Tapi setahun jugak aku lost contact ngan dia sebab kompeni aku buat tompok tompok taik unta (sila baca dengan slang S. Samsudin untuk efek maksima).

Barang yang dia order untuk final project students lambat sampai. Bukan lambat buat ordering, order lama dah buat. Orang akaun bangangggggg. Ada ke tak pi settle proforma invoice, camne barang nak release dari US? Yang aku ni dok la tunggu mana shipment tak masuk-masuk. Sampai Dr ni akhirnya kena tukar tajuk final project student dia. From that on, dia blacklist kompeni aku. Cibai punya accounts.

So tadi aku try email dia, sebab aku plan nak pi outstation, kot-kot boleh jumpa dia balik.

1st Reply
You should inform me your visit, so that I can make some time to meet you. So please let me know your next visit. Because of no contact and I think because of some problem we faced last time. You have lost a lot of business. So hope services will be better in new company.

Lepas tu aku pun explain la pung pang pung pang...aku mintak dia continue support aku like last time.

2nd Reply
How to give you continuous support? It seems that you disappear for the past years. I thought that you has already resigned from the company and no longer doing the job. You never contact me also for the past year... so...

Mula la Dr niiiiii. Dia ni dari dulu dok main-main ayat je nihhhhh.
Aku pun bla bla bla bla, cakap la aku ada sms dia tapi tak reply. Email pun tak reply. So, aku guess dia bengang gila kat aku.

3rd Reply
Oh... ya, no wonder you can't contact me.. I have changed my hp number long ago. That's why I did not get your sms... but I also did not get your email too la.. how come?? Did you you really email me? Anyway... we treat each other very nice mer..?? I guess it was not your fault last time. I was just not happy with few items that I ordered that took too long to come and I had to miss my experiment for that batch of final year student and had to change their project because of the outstanding reagent.

Seb baik dia cool dah. Aku pun siram air bunga sikit kasik lagi sejukkkkkk.

4th Reply
Do you still share email with your boss like last time?? Or can I have your other email acc, like yahoo mail or hotmail..?? Do you have any?? Hmmm, maybe we can be net friend besides all those business deal....? :)

Aku dah agakkkkkkkkkkkkkk.

Dulu dia selalu mengayat aku kat email sampai aku terpaksa bagitau yang bos aku pun boleh view folder email aku, tak dapat kat email, pastu dia mengayat kat sms lak. Cuma ayat dia tak le gatal jiwang mana pun, ala-ala doktor punya style la kot. Cam ada style lahhhhhhhhhhhhhhh.

Dan lepas 4th reply tu aku tak reply dah email dia.
Ngeri..
Bukan ngerikan dia, ngeri terbayang tapak tangan laki aku singgah kat muka aku yang dah sedia senget nih. Taknak aku menambahkan senget lagi.