2006-10-17

Lagu raya


Suasana Di Hari Raya (Feat Ellina)
Artist: Anuar Zain

A:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

E:
Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
Suasana hari raya walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

A:
Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang

E:
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

A:
Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman

E:
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri

A & E:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira



Sat tadi aku dengar lagu raya Anuar Zain + Elina ni. Everytime aku dengar lagu ni, aku sure teringat balik zaman aku kat TKC, di bulan-bulan pose aku telah diragging oleh Kak L (gila garang bengis dia ni, dulu aku doakan dia fail SPM) nyanyi lagu ni kat lounge. Nyanyi sambil pakai baju tido, diri atas meja. Apa ko ingat ni expo?

Tapi, malang bagi Kak L. Dia suda terpick salah worang. Dia tak tau aku mmg suka nyanyi. Mesti dia ingat aku akan menangis kena nyanyi. Hahaha. Sorryyyyyyyyyyyy. Dia suruh aku nyanyi, aku bagi pakej siap joget! Apa ertinya menyanyi lagu raya kalau terpacak macam tiang bendera? Aku bukan nyanyi lagu Negaraku. Lagu Negaraku pun aku menyenget bila nyanyi. Nak sangat raggung aku kan? Hah ambik ni aku bagi pakej 2 in 1. Mengigau la malam karang tido mimpi aku.

"Dipersilakan, Diana dari dorm Orkid."

Aku sorang je junior kat bawah tu, yang lain semua senior form 4-5.

"Baiklah, saya akan menyanyikan sebuah lagu raya yang bertajuk ....."

Masa tu aku tak rasa itu adalah ragging sebab aku suka menyanyi. Hahaha.
Dah la nyanyi tanpa minus one.
Tapi aku konfiden, belasah je nyanyi.
Pastu ada pulak yang naik syeh agaknya tengok aku menyanyo, dia buat backgroud music tenenenenenenenenenenen...tenenenennenne..tenene...

Sial palis.

Ragging memang fun....kalau tak kena kat batang hidung sendiri!

Apa kena ntah akak-akan senior malam tu nak panggil aku menyanyi.
Tensen kot nak SPM, nak release tension suruhlah junior nyanyi. Konon ramai-ramai nak pakai gelakkan aku nyanyi. Dorang tak tau bapak aku dulu cikgu guru brass band STF, siap cipta lagu lagi. Maka secara otomatiknya aku juga dianugerahkan bakat seni terpendam. Eceh.
Nasib je umur dah 29, kalau tak, juara AF4 sah-sah aku.

Menganga sekor-sekor tengok aku lontarkan vokal. Itu cara-cara adhoc tanpa prektis. Kalau dah prektis 2-3 kali, konfem aku jadi penyanyi jemputan everytime besday Tunku.

Apesal junior always takut ngan senior, eh? Tak paham aku.
Masa aku jadi senior, junior sikit tak takut dengan aku. Hahahaha.
Tapi aku pun takut gak ngan senior dulu-dulu, nak-nak lagi ngan Kak L tu. Menyinga tak kena tempat. Masuk dorm orang tanya siapa ada maggi. Bila sorang pun tak menyahut, dia bleh kata 'kalau i nampak u all makan maggi, siap!'.

Meroyan.
Maggi pun nak mintak kitorang. Ko ingat, mak bapak aku belikan maggi untuk kasik ko mentekedarah?