2006-09-20

Hikayat seorang aku dan Bintulu


Kejadian di bawah berlaku semalam...

Pukul 2 pagi aku dah terjaga (dijagakan sebenarnya), kena siap2 gi airport. Dah la tido kul 11 mlm. Pedih gila mata aku masa nak bangun, rasa macam nak jadi buta. Ngantok siaall. Mandi sejuk2 lagi, apa punya rumah, heater pun takde. Dah siap2 semer, kul 2.45 pg, aku blah gi airport. part ni lagi aku cuak. Kena drive sensorang, lalu depan area construction, kedai2 kosong, gelap takyah cerita la. Kepala otak aku masa ni la sibuk nak tunjuk skill imagination tinggi. Aku dah terbayang, tetiba nanti ada langsuir jatuh betul-betul depan windshield aku. Tak pun ada makhluk Allah kat seat blakang, siap senyum lagi. "Sorang je Diana?"
Ok, dah..dah!!

::nampak tu..5 am OK?? Orang lain terbongkang atas katil, aku dah tercangak bangak kat KLIA::


Sementara nak tunggu flight aku yg kol 5 pagi tu (saje je management nak pedajal aku la ni, aku tau dah), aku cam biasa gi la bfast kat peberet spot aku, Suria Cafe. Aku order teh tarik (aku tak rasa dia bagi aku teh tarik, mcm rasa hot choc!) and mee (mee sejuk yang dimakan di airport yg sejuk di pagi2 buta yg sejuk, OK?). Kembang anak tekak aku nak perabiuskan mee tu. 4 suap je. Kalau aku sumbat lagi satu suap, harus terbelahak kat situ gak.

::Mi sejuk a.k.a mi semalam (aku rasa laa..)::


::Teh tarik perasa milo. Aku mmg allergic dgn milo and coffee. Bau pun rasa nak muntah. So bleh bayangkan betapa muka aku kejung nak tahan muntah bila minum air puaka ni::

Seperti biasa la, kalau dah nama naik katerbang tu, penyakit sakai aku pun muncul. Aku ni penakut a.k.a. jakun kalau part kena fly ni. Bak kata mak aku, macam tak penah naik plane. Ini la satu-satunya kenderaan yg aku ada kalau nak balik cuti time study dulu, tapi walaupun demikian, aku tetap takut everytime nak naik. Apa kena aku tak tau. Kalau ada lain option, mcm tongkang Indon ke, sahih aku pilih tongkang. Kawan aku cakap 'apa ko nak takut, kalau jatuh pun ke bawah, bukan ke atas'. Lawak la tu kan? Memang la bangang, saper ajar ko jatuh ke atas? Kalau jatuh tak berkecai takpe beb, ini mau bersepai tulang2 aku.

Masa nak take off tu la saat paling seriau. Aku fobia benda laju. Kira orait lagi la pagi tu aku naik MAS, turbulence tak seteruk AA. Gila aaa, everytime aku naik AA, time take off tu, siap ada bunyik skreet...skreeeett..pastu ngongngongngongngong...bangsat ok? Aku tak kisah kalau ko tak serve food or ko jual maggi mee RM5. Aku leh terima. Tapi kalau ko guna enjin bunyik cam mesin air batu campur, you are too much man.

Atas flight tu aku bantai tido (mmg ini aktiviti wajib tiap kali naik katerbang, untuk mengelakkan aku terasa turbulence). Aku pantang gegar-gegar ni. Sampai Kuching (aku kena transit Kuching before ke Bintulu), kol 6.45am. Next flight 11.30am. Cibai kan?? Apa aku nak buat sampai 4 jam? Nak suruh aku lepak kat cafe mentekedarah lagi?? Nasib baik aku bawak RD aku yg 2 bulan punya tak baca2 lagi. Habis 4 jam, habis jugak satu issue RD.


::sunyi dan kosong. Nak tunggu kul 11.30am, sempat aku berkenalan ngan 3 makcik cleaner::


::RD pertama::


::RD kedua::


Sampai Bintulu, 12.30am. Kena rush gi UPM, settle apa2 yg patut, then by 3pm dah kena terpacak depan kaunter AA. Omigod!! Aku balik naik AA????? Ok, fine. Janji aku sampai KL. Time beratur nak boarding tu, elok je lps staff AA tu koyak tiket aku, SHITTTTTTT!!!!! Pagi tadi aku park keta kat KLIA sebab aku naik MAS. Balik KL, aku turun LCC!!!!!! Apesal aku blur sgt hari ni ha?? Amacam bleh lupa ni? Nak tepon bagitau laki aku tak? Kena nasik tambah ngan dia lak kang. Dia mmg dah paham sgt ngan perangai clumsy aku ni. Tunggu masa je nak bambu aku. Takpe...kontrol.

Kan betul aku cakap, asal aku naik AA je, sure "sila-pasangkan-tali-keledar-anda-kita-sedang-mengalami-cuaca-buruk" all the way. Tension aku. Aku paksa mata tido gak. Sampai LLC, amik taxi gi KLIA.
Pakcik tu tanya aku apesal baru turun katerbang dah nak gi airport sana pulak?
Saya nak gi Tganu pulak pakcik, tiket AA dah habis. (pakcik boleh tolong bawak je tak taxi ni, jangan tambah kemaluan saya ok?